Annons

Fota vinterfåglar i Täby den 16 och/eller 17/2

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja då har vi ett söndagsgäng 24/2!

Bernhard, Tommy, Tomas och jag. Det är lagom med fyra så vi inte skrämmer bort alla fåglar:)

Kom ihåg varma kläder, termos, kamera och sittunderlag.

Jag hämtar Bernhard vid Galoppfältet 0854 och Tommy och Tomas vid Löttingelund några minuter senare.

Vi håller på till ca 1200 eller så länge vi har lust.

Jag mejlar mitt mobilnummer och vill gärna ha era !

mvh/Bo

Mitt mobilnummer borde du ha. :)

Är det för övrigt någon som tar med sig en TC 2x; vore himla intressant att provfota med en sådan innan jag skaffar en. Eller så kanske jag skaffar än så ändå på lördagen ... (; Men om någon svarar snabbt innan det så kanske jag inte behöver. ^^

Hallå! Måste tyvärr säga att jag inte kan komma med imorn. Vaknade upp med feber imorse så jag är sängliggande den här helgen...

Hoppas ni får det bra imorn!

Tommy

zwc skrev:
Mitt mobilnummer borde du ha. :)

Är det för övrigt någon som tar med sig en TC 2x; vore himla intressant att provfota med en sådan innan jag skaffar en. Eller så kanske jag skaffar än så ändå på lördagen ... (; Men om någon svarar snabbt innan det så kanske jag inte behöver. ^^

Jag har en du kan prova. mvh/Bo

Tack för en trevlig tur i skogen. Blev lite brusigt för min 400 att fota med ISO 800 och över, men fick några bra bilder (så länge man behåller dem små).

Bilagor

• img_1779.jpg
    img_1779.jpg
    49.4 KB · Visningar: 182
Kul att se lite bilder på vad jag missade! Surt att man tajamde fel dag att bli sjuk bara!

Jaja, livet brukar komma med fler chanser...

Tommy

zwc skrev:
Tack för en trevlig tur i skogen. Blev lite brusigt för min 400 att fota med ISO 800 och över, men fick några bra bilder (så länge man behåller dem små).

Tack själv! Kör du med någon brusreducering överhuvudtaget? Ett problem med brus är ju att det äter skärpa. Mitt spontana, bästa råd är att skaffa dig ett stativ och en användbar fjärrutlösare. Det ger om inte automatiskt brusfria bilder, så åtminstone goda förutsättningar att hantera bruset ! mvh/Bo

Avslutning söndag 2/3 !

Det finns dom som gärna gör om turen och någon som inte har kunnat komma med. Så vi kör en gång till på söndag 2 mars med samling kl 0830 (lite tidigare varje gång !)

Nu är det lite på upphällningen med generellt sett färre fåglar som är mindre begivna på vad som bjuds och en allt större andel talgoxar, men fortfarande (idag) bör man kunna fota 6 arter på nära håll.

Medtag varma kläder, termos, kameragrejer och sittunderlag.

Vi bestämmer mötesplats när vi ser vilka som kommer.

mvh/Bo

Bo Johansson skrev:
Tack själv! Trevliga "direkt ur kameran"-bilder med både skärpa och snygga bakgrunder ! mvh/Bo

Hmm, dom är råkonverterade, vitbalansjusterade, beskurna och skärpta så dom är nästan drekt ur kameran :)

thc skrev:
Hmm, dom är råkonverterade, vitbalansjusterade, beskurna och skärpta så dom är nästan drekt ur kameran :)

Ojdå! Ja då har vi ju lite diskussionsämnen när vi ses nästa gång ! Jag menade ju inte det där med "direkt ur kameran" som något negativt, det var bara en spontan reflektion. Skall jag vända på det så får jag säga att du har en bra förmåga att skapa bilder med autenticitet :) mvh/Bo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar