Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota tranor vid Hornborgasjön den 2 april

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Har fått ledigt till helgen

Norfen skrev:
Finns det någon som har plats i bil till hornborga från stockholm alternativt vill dela en hyrbil?

mvh

Martin

Inte Stockholm men Linköping kör jag från med gott om plats i bilen. Om nån vill samåka på fredag så är det bara att maila eller svara här.

/johan

Kan tyvärr inte komma på lördag, min lilla bebis behöver sin pappa då. Sjön och fåglarna får vänta.

Ha så trevligt på lördag... Jens..

Kommer nog inte att dyka upp på lördag ska ner helgen efter så det blir lite mycket att åka ner 2 helger i rad..
Lite synd för det skulle vart roligt att träffa er alla

Mvh Johan

Lycka till alla ni som ska till Hornborgasjön de närmaste dagarna!

Jag hade en fin dag i gömslet igår, trots att antalet fåglar än så länge är långt från fjolårets rekordsiffror. Men om några dagar lär antalet vara femsiffrigt!

Här kommer ett par bildexempel:

Bilagor

• img_1259_3.jpg
    img_1259_3.jpg
    34.3 KB · Visningar: 333
Härligt Ulf!

Hoppas vädret håller i sig. Vi lämnar Skåne senare i eftermiddag, för att få oss lite sömn innan morgondagen.5070 tranor idag enl. statistiken, vilket är några fler än förra året, vid samma tidpunkt.

Inte än

men hoppas på det :) Det verkar lite jobbigt att köra hela vägen själv...men om vädret håller så kanske :)

Hej Martin

Jag tänker åka ner om vädret blir hyfsat på lördag och i så fall finns det plats i min bil.

Lasse

Senast ändrad:
Hade tänkt försöka haka på men insåg att helgen var bokad för annat. Därför åkte jag på ett tokryck ner idag onsdag... och fick dimma under förmiddagen som tack för besväret. Följ länken nedan för att se hur det såg ut under morgonen. Fram på dagen så lättade det och det blev en del bilder trots allt. Hoppas ni får en vacker röd soluppgång istället!

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=351171

Det var kallare natten till onsdagen så det borde vara mycket bättre odds för lördagen. Om inte annat så lättar det säker snabbt så snart solen kommer upp, och det blir lite vackra dimslöjor vid marken som förhöjer bilderna. :)

Min fästmö har fått förhinder och kan tyvärr inte följa med, så om någon vill åka med mig från Stockholm fredag kväll och sova i folkabuss natten till lördagen så är det ok.

Medtag madrass/liggunderlag + sovsäck.

7050 tranor idag. Jag var orolig ett tag att tranorna inte skulle hinna komma, men typligen är dom pålitliga :)

Jag vill

Förtvivlat mycket har skickat mejl till killen som erbjöd sig men har inte hört något!

Mvh

Martin

Re: Jag vill

Norfen skrev:
Förtvivlat mycket har skickat mejl till killen som erbjöd sig men har inte hört något!

Mvh

Martin

Jag antar att det inte var jag då jag varken fått mail eller bor i stockholm. Men om det är mig du vill åka med så svara här eller på min mail. Gäller andra också som vill åka med från Linköping eller något stäle på vägen. Jag åker idag, åker med en chrysler voyager så jag har en sovplats i bilen samma regler som Janne har - egen madrass/liggunderlag och sovsäck.

mail: [email protected]

/Johan

Edit: Såg nu att det var Janne det gällde men mitt erbjudande till andra står fast.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar