hunter63
Medlem
Precis som rubriken säger, jag har en arbetskollega som har frågat om jag vill fota trädgården på deras lantställe. Han vill ha bilden som de själva upplever när de står i hallen och tittar ut i trädgården på eftermiddagen. Solen står då bakom torpet och skapar fin stämning in i trädgården. För att förklara så har man alltså solen i ryggen.
Jag tar gärna tips på hur jag arrangerar en sådan bild. Jag fotar med en D700 och har en fast 50 eller ett 28-300 objektiv. De vill sedan ha en bild som jag förstår är ganska stor när den är utskriven. Antar att jag måste stå en bit in i hallen med stativ för att kunna få med dörrposten men samtidigt se grönskan och träden i trädgården.
Jag tar gärna tips på hur jag arrangerar en sådan bild. Jag fotar med en D700 och har en fast 50 eller ett 28-300 objektiv. De vill sedan ha en bild som jag förstår är ganska stor när den är utskriven. Antar att jag måste stå en bit in i hallen med stativ för att kunna få med dörrposten men samtidigt se grönskan och träden i trädgården.