Annons

Fota Tall Ship Race från vattnet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaa, tänk så snyggt det skulle bli med blå segel som matchar skrovet.
 

Bilagor

  • blåbåt.jpg
    blåbåt.jpg
    79.7 KB · Visningar: 151
Mexaren

Ser lite plottrig ut här. Men ni kanske sett samma i min portfolio?
 

Bilagor

  • mex.jpg
    mex.jpg
    61.2 KB · Visningar: 239
Kryssarklubbens Gratitude och Gratia i kryssduell in mot Baggensfjärden.
 

Bilagor

  • img_5185_redigerad-1.jpg
    img_5185_redigerad-1.jpg
    88.7 KB · Visningar: 223
Kul forumtråd!

Jag var faktiskt en del av besättningen på en båt med namnet "Lotos". Vet inte om någon av er har fotat den? Tvåmastad Logger registrerad i Nederländerna. Svart skrov och vita segel (bra beskrivning väl?!).

Såg att Monica Heinakroon fick någon bild med tre liknande båtar som hon lade upp i slutet. Lotos påminner om dem, men det är svårt att se på en såpass liten bild. Hur som helst, jag fick ett par bra bilder från båten, men jag är inte riktigt säker på hur jag lägger upp dom på samma sätt som ni andra har gjort innan mig?
 
Lotos på väg ut från Sthlm. :)
Jag stod vid Blockhusudden och plåtade.
Telezoomen jag använde ger lite dassiga bilder tyvärr.
 

Bilagor

  • lotos.jpg
    lotos.jpg
    77.6 KB · Visningar: 158
Jag såg Lotos, Gladan och Falken utanför Dalarö när dom seglade upp till Stockholm (Tisdagen innan). Kan lägga några bilder när jag kommer hem...

/David
 
Härligt! Så himla kul att ni har tagit bilder även på Lotos! Vore jättekul om ni kunde skicka era bilder till mig, så att jag kan skicka dem vidare direkt till kaptenen samt besättningen ombord på båten! Jag försökte fota båten så gott det gick när vi låg i hamn, men inget slår bilderna på båten ute i vattnet med fyllda segel!

Hur som helst, det vore jättekul om ni kunde skicka alla (hamn+havsbilder) till mig så jag kan vidarebefodra dem direkt. Självklart kommer jag se till att bilderna INTE läggs ut på internet, eller används till något annat över huvud taget.

Om det så skulle vara att de vill lägga upp bilderna på Lotos hemsida (www.lotos.nl) kommer jag självklart kontakta er personligen och fråga om lov, innan jag godkänner det. :)
 
Bilderna med Lotos med fulla segel måste fixas i photoshop. Det är något skumt med telezoomen jag använde. Därför vill jag inte skicka originalfilerna, men jag skickar gärna fixade bilder i lite mindre storlek.

Nu när jag vet var Lotos låg vid kaj hittade jag en version till, denna gång är han/hon plåtad från en liten guppande träsnipa. :)
 

Bilagor

  • lotos3.jpg
    lotos3.jpg
    79.9 KB · Visningar: 74
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.