Lasse C
Aktiv medlem
"solfilter a4 mylarfilter
Mylarfilm på A4-ark. Det här är samma typ av film som sitter i glasögonen du köper för att titta på solen med. Perfekt om du vill tillverka egna solfilter!
solfilter a4 mylarfilter
För dig som vill tillverka egna solfilter!
Pris: 495 kr
Hälsningar
Joakim
Tack för tipset!
Jag har inte haft tid och ork att leta än, men det blir ju mycket lättare när man har ett namn att gå på. Nu närmar sig ju våren i rask takt, solen lyser allt starkare, och jag vet att jag inte kan motstå ett snyggt motljusmotiv när jag ser ett, så en bit sådan här film kommer väl till pass nu framöver.
Jag tycker inte att priset är så blodigt med tanke på vad man får för det i praktiken, ett gott skydd för ögonen till en hobby man ägnar sig ganska mycket åt. Massvis av skydd förrensten, ett A4 täcker många sökare. En ögonmussla med inbyggt solfilter, om jag hade hittat någon, skulle säkert kostat minst lika mycket.
495 kr är också nästan vad jag gav för mina solglasögon, och de är både klumpigare och dämpar inte ljuset så effektivt som jag skulle behöva.
Mvh
Lasse C
Lasse C jag blev oerhört sugen på att se några av de bilder som du pratar om. Vart kan jag se dem?
Jag glömde en sak. Om det var bilderna av vågor med långa slutartider tagna med ND-filter jag nämnde som du var nyfiken på, så finns det tyvärr inga sådana bland mina bilder ännu. Det är först på senare tid jag börjat experimentera den typen av foto, och jag har inte fått färdig någon som jag tycker är bra nog att lägga upp ännu.
Mvh
Lasse C