Annons

Fota på student, Pris?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja 5000 låter väl rätt rimligt mht till att du inte är etablerad - annars omkring 8000 om det är på vardagar - är det helg så upp 20-30%

Dock är priset väldigt beroende av VAD som ingår - säljer du sedan bilder så är "bokningskostnaden" lägre eller i vissa fall noll - bjuder du alla på en dvd med alla orginalfiler så kanske priset skall upp lite. Svårt att säga då ersättningen för detta uppdrag kan variera mellan noll i princip och upp till omkring 20000.

och är vi realistiska så tror jag aldrig en skolklass betalar en (antar jag) ungefär jämnårig amatörfotograf de belopp som nämndes i tidigare inlägg, då blir det nog aldrig något. Men visst, om en som lever på det skulle göra det är det ju rimligt. Men sett i sitt sammanhang så tror jag knappast du kan räkna med mer än nån tusenlapp eller två.

tack för svaren. Känner heller inte att jag kan ta för mycket. Det är ju trots allt mina kompisar

Ett sådant här jobb gör man ju självklart svart så 2000kr är både rimligt och helt ok. Säg 100kr per person & ge dem varsin dvd-r skiva så gör du en fin vinst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar