Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fota på kvällen

Produkter
(logga in för att koppla)
tack för alla svar jag glömde nämna om just att jag får så mkt brus då jag höjer ison. jag har provat mkt med bländare etc men visst jag kan få en "okej" bild men bruset.. sänker jag bländar tiden så tar det ju längre tid att fota vilket det blir bätttre om du använder stativ. men vi tar ett exempel.. nyårs afton.. ta foto på ett fyrverkeri. v kanske kan utgå från det så kanske det underlättar lite för någon som kan förklara lite vad man kan ha för inställning som ett "EXEMPEL" utan att någon ska behöva brusa upp sig för minsta lilla.
Enkelt
Sätt kameran på stativ.
Ta reda på vilken slutartid du behöver för att allt annat än fyrverkeriet skall bli rätt.
Låt säga att tiden blir 15sek.

ta fram en svart kartong o håll framför optiken(jag förutsätter att det är svart bakom dig så inget ljus studsar in i optiken).
Öppna slutaren.
Varje gg du lyfter kartongen får du räkna sekunder tills du har fått ihop 15sek.
Stäng slutaren

O börja om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar