Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota melodifestivalen

Produkter
(logga in för att koppla)

Elinka01

Ny medlem
Jag ska fota på melodifestivalen nästa helg och börjar bli lite smått nervös. Någon som vart på liknande tillställningar som kan ge mig några tips och råd? Vad ska jag tänka på?

Ska fota uppträdanden och intervjuer, m.m.

Tacksam för svar
/Elin
 
Andra Chansen

Lite sent att komma med tips nu till dig, men för intresserade kan jag tala om hur jag gjorde.
I ishallen var det bländare 2,8 opch ISO 1600 som gällde. Oftast 200 mm objektiv. Jag hade inte bästa platsen, men en del bilder blev det.
På efterfesten använde jag med 17-40 och extern blixt. Funkade rätt bra, även om min kamera inte kunde smattra på lika fort som de med kameror i 1-serien.
Jag har skrivit ihop en liten berättelse om mina upplevelser av festivalveckan i Nyköping:

http://www.meningsfullt.se/kaserier...amne=kaserier&kolumn=2&id=kaserier2007-03-041
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.