Många av bilderna du refererade till är tagna med blixt, inte särskilt bra taget med det är väl nyhetsbilderantar jag och då spelar inte tekniken eller kvaliten så stor roll.
Inbyggda blixten är ganska klen så skaffa en extern.
Objektiven vid blixtfoto behöver inte vara så ljuskänsliga men utan blixt så måste du ha enormt ljusstarka gluggar, dom kostar i regel skjortan. Undantag finns. Canon EF 50mm 1,4 är en underbar glugg... och den är "prisvärd"
Ang dåliga bilder i mörker och att du får mörka bilder:
Mörka bilder får du bara föratt du inte vet hur man fotograferar elelr att blixten var för klen. Köp en 430EX ledtal 43. Även i bäcksvarta utrymmen kan du få en bildsom är kritvit även utan blixt... du kan få en landskapsbild mitt i natten att se ur som om det är dag...
Dåliga bilder vet jag inte vad du menar, men är det mörkt ute så kan man skruva upp ISO och det resulterar i mer brus i bilderna, Canon råkar ligga i absoluta toppskiktet när det gäller lite brus i sina bilder, så är det någon kamera som är "bättre" på mörka omgivningar så är det Canon. I övrigt klarar alla systemkameror samma sak oc hdet är bara fotografens kunskaper som styr, samt en blixt.
Ang budgeten så ska jag inte vara elak, men bara för att du skrapat ihop 7000 kronor så betyder inte det att du har ett paket som är färdig att ta an hela världen. Då får du öka din budget betydligt.
Du har en kamera och ev ett ok objektiv, thats it.
Du kommer behöva en extern blixt eftersom den inbyggda är tråkig och tämligen klen samt svår att kontrollera. Det kostar ytterligare några tusen.
Sedan kanske du vill ha ett ljusstarkt objektiv kostar även det bara några tusen. Bara dom två sakerna skulle ajggissa kostar lika mycket som en ny 350D elelr tom lite mer.
Ett tips är således att börja med det man har, öva upp färdigheten, lär dig hur sakerna fungerar och hur du kan utnyttja dina saker på bästa sätt. kompliterar med saker du märker hämmar din utveckling.
Framförallt tro inte att en systemkamera bara kostar ingångsköpet!