Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota and piratkopiering

Produkter
(logga in för att koppla)

johnnynu

Aktiv medlem
Hej

Fick en idê om att fota när någon sitter framför datorn och laddar ned upphovsrättsskyddat material.

Det kanske inte är lagligt att göra så ens, iså fall är det bara att lägga ned idên.

Klart det inte är olagligt att fotografera när någon laddar ned, du skulle väl inte reflektera över om det var lagligt att fotografera en bankrånare in action tex :)

Hur vet du att alla som kör bilar som du fotograferar har körkörkort?
Du kanske gör dig skyldig till medhjälp till olovlig körning ;-)

Men framförallt så borde du gå någon grundkurs i Svenska. "Fota and piratkopiering"
Är det ballare att använda "and" i stället för "och" eller avser du simfågeln?

---/Thomas

TA0 skrev:
Hur vet du att alla som kör bilar som du fotograferar har körkörkort?
Du kanske gör dig skyldig till medhjälp till olovlig körning ;-)

Men framförallt så borde du gå någon grundkurs i Svenska. "Fota and piratkopiering"
Är det ballare att använda "and" i stället för "och" eller avser du simfågeln?

---/Thomas

Nej. Tänkte mer om jag fotar min egen skärm som strömmar hem massa filmer el dylikt. Men ok. Var ju skönt att veta i allafall!

Hehe, jag e lite trött idag därmed den missvisande topic. Tänkte "söktermer"...

200cm skrev:
Ni kanske kan gå grundkursen tillsammans, så får ni båda även lära er att "svenska" skrivs med gemener. Är det ballare att versalisera?
OK, jag medger en groda. Jag har dock inte blandat språk i en mening.
---/Thomas

Haha. Pinsamt att folk börjar klaga på stavningar osv i ett fotoforum. Folk har alldeles för mycket tid över verkar det som. Håll er till topic tycker jag!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar