Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

forts.. mer än 5 MP

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och vad är då bättre än att fundera lite över vad vi människor klarar av se ??????

Oscar skrev:
Och vad är då bättre än att fundera lite över vad vi människor klarar av se ??????

Det är väl den synliga bildkvalitén som är intressant :eek:
vad har det för betydelse vad som gäller i teorin om bilden är kanonfin när man tittar på den???:confused:

annars kan du ju alltid kolla i vetenskapsböcker eller dyl..

Tyvärr är det ju så med vad man kan se att det ofta blir extremt subjektivt vilket inte gör det lättare för mig att bestämma om jag skall hålla kvar vid min pentax k1000 och köpa lite nya tillbehör eller att köpa en dimage 7i.

En beräkning på vad som maximalt behövs ser jag som en lite mer trovärdig beslutsgrund än att lita på undersökningar som finns ute på nätet där hälften säger det ena och hälften det andra.

/Oscar

Det finns otalig blindtester som har givit 5mp kameror bättre betyg än analogvarianten ;)

Det spelar fortfarande ingen roll vad som gäller i teorin..ta de första cd-spelarna, på pappret var de totalt överlägsna analoga skivspelare..men de lät som leksaksprylar:p
det krävdes 8-10 år (91-93) innan cd-spelare lät lika bra..och nu låter de mycket, mycket bättre ;)

Jag stänger återigen en diskussion i detta ämne.

Jag är innerligt trött på denna debatten och vill inte att vi skall föra fler i detta ämne, eftersom nivån är alldeles för låg. Den skrämmer bara bort nya besökare som undrar vad detta är för en konstig klubb. Allt är redan sagt och det verkar vara omöjligt att komma någon vart.

Mao så fort jag ser en diskussion som tenderar att leda mot digitalt vs analogt så kommer jag direkt att stänga den och hänvisa til de tidigare trådarna som är ypperliga exempel på meningslösa diskussioner.

De som har några synpunker får gärna maila mig ([email protected])

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar