Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fokusjustering - hur lång tid?
- Trådstartare Dicken
- Start datum
screamin-daemon
Aktiv medlem
Det är alldeles för lång tid. Har du lämnat in det i butiken eller direkt till verkstan?
screamin-daemon
Aktiv medlem
Ring butiken och få telefonnumret till serviceverkstan.
En reparation får ju inte ta hur lång tid som helst. "inom skälig tid" står det i konsumentlagen. Sedan kan det diskuteras hur lång tid det är, men runt 3 veckor tycker jag.
En reparation får ju inte ta hur lång tid som helst. "inom skälig tid" står det i konsumentlagen. Sedan kan det diskuteras hur lång tid det är, men runt 3 veckor tycker jag.
mayro
Aktiv medlem
Jisses.. Skickade in mitt Tamron 70-200 f2,8 till "Kameraservice" i GBG för fixa fokuseringen då det felfokuserade.... Och det var tillbaks på en dryg vecka... Så här har nog något gått snett högst troligt med butikens (?) hantering... Jag såg du ju har ett Tamron 28-75 f2,8. Så gissar det är det objektivet du sänt iväg för service...
Dicken
Aktiv medlem
Jag ringde butiken i eftermiddags och dom svara....
Han lova att kolla upp vad som hände med mitt objektiv imorgon.
Har inget emot butiken så vill inte hänga ut dom här. Men blir jag inte nöjd när jag får tillbaka objektivet så vette fan.
Men det hade nog varit trevligt med lite kompensation.
Dom har ju tagit minst 1/10 av min garanti tid.
Surt som fan är det iaf.
Han lova att kolla upp vad som hände med mitt objektiv imorgon.
Har inget emot butiken så vill inte hänga ut dom här. Men blir jag inte nöjd när jag får tillbaka objektivet så vette fan.
Men det hade nog varit trevligt med lite kompensation.
Dom har ju tagit minst 1/10 av min garanti tid.
Surt som fan är det iaf.
Mumin_
Aktiv medlem
Mitt Tamron som skickades till Kameraservice från butik tog ca 3,5 vecka. En av veckorna berodde på att Kameraservice försökte ringa mig och kolla upp en del detaljer men kom inte fram. Av en händelse var jag ned till butiken ett par veckor efter inlämnandet och frågade om objektivet och det visade sig att en nuffra på mitt telefonnummer var fel. Trots att jag var mycket noga med att se till att det fick rätt nummer. Små misstag, stora (nåja) konsekvenser.
Dicken
Aktiv medlem
Nu har jag varit i affären också eftersom dom sällan svarar i telefon.
Men inget nytt lovar att höra av sig på måndag...
Jag kan verkligen rekomendera denna pro shop.
Jag kan förstå om det inte är affärens fel att det tar tid?
Men man borde svara i telefon och på mail och lovar man att höra av sig så borde man även göra det.
Dom borde ta bort PRO i sitt namn då dom inte uppfyller dessa krav enligt mig.
Jag var bara tvungen att skriva av mig, skön helg på er.
Men inget nytt lovar att höra av sig på måndag...
Jag kan verkligen rekomendera denna pro shop.
Jag kan förstå om det inte är affärens fel att det tar tid?
Men man borde svara i telefon och på mail och lovar man att höra av sig så borde man även göra det.
Dom borde ta bort PRO i sitt namn då dom inte uppfyller dessa krav enligt mig.
Jag var bara tvungen att skriva av mig, skön helg på er.
Östergård
Aktiv medlem
Mitt Tamron 18-250 tog det 4 månader att fixa.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=111544
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=111544
disab
Aktiv medlem
Fick svar från dom idag att objektivet är i tyskland men inte visste när den var klar.
Jaja nu vet man iaf vad som händer....
Samma med mitt objektiv (likadant som ditt). Det har varit i Tyskland i två månader!
screamin-daemon
Aktiv medlem
Jag skulle häva köpet på 28-75mm.
Photosession
Aktiv medlem
Hade jag varit du skulle jag begära att få ett nytt exemplar.
Anledningen till det görs genom att hävda orimligheten i att objektivet varit på service under nästan en fjärdedel av garantitiden.
Om inte annat så skulle jag begära en förlängd garantitid.
Anledningen till det görs genom att hävda orimligheten i att objektivet varit på service under nästan en fjärdedel av garantitiden.
Om inte annat så skulle jag begära en förlängd garantitid.
Dicken
Aktiv medlem
Dom hade inget nytt 28-75 det fråga jag när jag lämnade in det.
Problemet är ju att jag vill ha den brännvidden och objektivet är grymt bra + lättare och mindre än canon dito.
Nu har jag ju brännvidderna
12-24
28-75
70-200
Konstigt nog gillar jag 28-75 på corp 1,6 tyckte att 18-55 alltid var för kort.
15-85 skulle ju vara optimalt om det var f/2.8 men skulle väll kosta typ 12K
Problemet är ju att jag vill ha den brännvidden och objektivet är grymt bra + lättare och mindre än canon dito.
Nu har jag ju brännvidderna
12-24
28-75
70-200
Konstigt nog gillar jag 28-75 på corp 1,6 tyckte att 18-55 alltid var för kort.
15-85 skulle ju vara optimalt om det var f/2.8 men skulle väll kosta typ 12K
Similar threads
- Svar
- 82
- Visningar
- 10 K