Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fokus med R jämfört med R5/R6 vid motljus

Produkter
(logga in för att koppla)
Denna tog jag igår, med 600mm och R5. Fågeln var bara en silhuett men den hanterade det starka motljuset bra tycker jag

Visa bilaga 157797

Tack! Det är onekligen stor skillnad i intensitet mellan objekt och bakgrund. Har nästan helt slutat med att ta liknande bilder så har inte testat R i dessa situationer (sålt mina tele).Ser ändå ut att finnas ganska mycket ljus totalt så tror R fixar en liknade situation. Helt säker är jag dock inte.

Satte upp blixtarna på samma sätt ikväll men nu får jag inte R till att missa när punkten är helt över ansiktet. Vi har ställt in testen av R6 tills vidare. Återkommer om jag lyckas lura af igen😃, skulle ni stöta på samma problem med R, R5/R6 så berätta gärna.

Tack! Det är onekligen stor skillnad i intensitet mellan objekt och bakgrund. Har nästan helt slutat med att ta liknande bilder så har inte testat R i dessa situationer (sålt mina tele).Ser ändå ut att finnas ganska mycket ljus totalt så tror R fixar en liknade situation. Helt säker är jag dock inte.

Så här ser bilden ut helt oredigerad.
Motivet/fågeln såg mycket mörkare ut IRL mot den ljusa bakgrunden.

20210601_2043091621-1_2.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar