Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man inte speciellt är intesserade av Airliners så är Bromma ett bättre ställer för flight spoting, det kommer betydligt fler olika typer dit, eftersom privatflyget samt mindre bolag fortfarande agerar från Bromma. Från arlanda går bara tungre trafikflygplan.
Om det blåser sydliga vindar får man bra bilder av ladningarna på travet sidan. Bantröskel är bara några hundra meter efter vägen.
 
Patrik Trollhättan skrev:
Magnus Olsson, när är bilderna från Thulin tagna? Såg att spåren efter dragracingtävlingarna syntes än :)

Oj, jag minns faktiskt inte när dom är tagna.
Juli 2004 står det i filernas egenskaper i Windows, men sommaren 2003 måste det vara, tror jag.


/Magnus
 
Gunnlaug skrev:
Var det inte F17 i Blekinge..? Men vad spelar det för roll egentligen... dom får gärna kalla sig 'En Sexa Nyköpings' för min del... Allt flyger ner i strupen... Mmmm... mumsfilibabba ;)

Team 60 tillhör Flygskolan som geografiskt finns på Malmen i Linköping, men organisatoriskt tillhör man F 17 i Kallinge. Så båda alternativen kan ju sägas vara rätt.

Officiellt är namnet "En sexa Skåne" borta sedan många år, men lever kvar i folkmun.

http://www.flygs.mil.se/

http://www.f17.mil.se/
 
Har Ni bara bilder från inflygningar? Jag har bara bilder från airside (tagna med fototillstånd);

Japans nya regeringskärra på besök;
Japan01.jpg

Japan02.jpg

Japan03.jpg



KLM vid gate i ösregn;

KLM.jpg




Bagagesortering;

Bagagesortering01.jpg

Bagagesortering02.jpg

Bagagesortering03.jpg



My Travel Airbus 333;

DK333.jpg


Maersk;

Maersk.jpg
 
Kul att se att det är fler som tar bilder från MotorFalke. Jag har ett gäng också, och tycker faktiskt att den funkar rätt bra som fotokärra. Visst skulle det vara skönt att kunna öppna hela sidan och ha vingen ovanför sig, men vingstöttan är ju ändå i vägen så... Har även fotat från en Grob G109B ett par ggr, funkar också rätt bra, men jag föredrar faktiskt "mopeden" (SF25:an).
 
Den bilden var grym. Underbar.
Sf25:an hemma har jag inte använt så mycket till foto, men det ligger lite bilder och väntar på framkallning. Ska bli spännande. Är vädret någorlunda så åker jag och en polare till Danmark med den i nästa vecka. Får ta med kameran och hålla utkik.
 
För flightspotting på arlanda kan jag rekommendera att kolla in lfv.se

och spana in när Malaysian Airlines kommer in från Kuala lumpur eller New york.

Alla deras flighter just nu är med 747:eek:r

Jag har varit där ett par gånger, och hittat bra platser för

Ostlig landning å bana 2
Sydlig landning på bana 1
Nordlig landning på bana 3
(finns många bra vinklar för bana 3 nordlig)

Om någon vet ett bra sätt att ta reda på vilken bana dom flyger på innan man åker dit skulle jag
vara väldigt glad...


Kul att det vart en sådan respons på tråden
samt att se alla bilder som ni har tagit..


/Nicklas
 
Säg till när ni skall åka ditt så kanske, jag kan följa med, fast jag åker hellre på en helgmorgon


Ja man kanske skulle prova att ringa
är det ngn som provat?

Nicklas: Ett sätt kan vara att ringa trafikledningen, jourhavande trafikledare 08-58554702.

/Nicklas
 
Ringer dit varje dag jag skall Segelflyga. Inga problem, det är trevliga killar(inga tjejer som svarat). Om du bara talar om vad du tänker göra så kommer de att ge dig information om banor.
Om det visar sig att de är rädda för terorister så får du titta på hur det blåser. Man väljer att landa och starta i motvind, åtmindstånde om det blåser mer än några m/s. Ta fram en karta så ser du hur banorna ligger, det är ganska enkelt att gissa hur de landar då.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar