** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

flera nef -> jpg Nikon Capture

Produkter
(logga in för att koppla)

mazz

Aktiv medlem
Hur gör man enklast att konvertera och spara ned 100st nef filer till jpg format, om man vill ha alla lika inställningar.
Finns det något enkelt knep? snälla jag börjar bli smått galen på att ta varje bild för sig... :/

Mvh Mats

(jag har sökt och letat men inte hittat detta i nåfon annan diskution)

Sedan väljer du ”Apply current settings”, då öppnas en bild och de inställningar du gör för den kommer gälla alla andra bilder som du ”batchar”.

ahh då skall det var så då, jag har försökt och provat men när jag har gjort det så har itne tiden funnits riktigt så man avbrutit eller fått lägga det åt sidan... men men nu gör vi nya försök att nå ett enklare handhavande... :p

tack Micke

Det funkar... Men... den kan inte ändra vitbalansen... den ställer den på "recorded value".

Hmm någon aning om hur man gör det? för isf sprack hela ideen att göra inställnigarna på alla bilder... :/

typ såhär ser det ut, finns det någon grej med att man inte kan spara batch i calculated automatic?

men annars så går det att spara ned i calculate automatic.... :) hmm... får det inte att funka som jag vill... :/ fundering micke?

Bilagor

• nc2.jpg
    nc2.jpg
    45.7 KB · Visningar: 214
Senast ändrad:
uppenbarligen kan man inte köra with balance "calculated automatic" via batch... :(

så det får man köra manuellt alltså.

men andra olika vitblans inställningar går att batcha ned... /

hmm jaja man kan väl inte få allt man drömt om... :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar