Annons

Fläkt för livliga porträttfoton-var köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Avslutatmedlemskap111024

Avslutat medlemskap
Hej!
Tänkte fråga om någon vet var jag kan köpa en sådan där stor fläkt som jag kan sätta lite liv i modellen med. Om ni har andra tips eller billiga hemmabyggda varianter så får ni jättegärna även nämna dessa, då kostnaden inte får bli för hög.
 
Köpte en stor golvfläkt på Clas Olson för 200 spänn. Fungerar alldeles utmärkt. Kanske inte för orkanstyrka men fullt tillräckligt för hård kuling =)
 
På fotomässan delade Molanders ut sitt nyhetsblad till besökarna. Däri såg jag en vindmaskin som de säljer ut för 4700kr + moms. 2880 m2/h skyfflar den.
www.molanders.se
/Erik
 
Avslutatmedlemskap111024:
Just det ja. Kollade lite på den tidigare (alltså http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=381976) .Undrar bara om den är "tillräcklig". Tror du att jag kan få en kvinnlig modells hår att...sådär "förgrena" sig utåt (i sidled) genom att placera fläkten på en stol 45 grader nedfrån modellen (typ 1½ meter från huvudet)?

Tack för era svar! Om det dyker upp ytterligare tips blir jag såklart än gladare :)

Ta hem en på öppet köp och testa över helgen!
 
Jula har haft en modell för ca 500:- som är stor och blåser utav h_vete (110W tor jag). Den är ställbar att kunna blåsa allt mellan nedåt och rakt upp, till skillnad från de billiga bordsfläktarna som bara kan justeras några grader. Köpte en i somras men jag hittar den inte på hemsidan nu när jag kollade. Bor du nära en Jula kan det kanske vara värt att svänga förbi utifall de har ngn kvar.

Lycka till!
 
PatrikGbg skrev:
Jula har haft en modell för ca 500:- som är stor och blåser utav h_vete (110W tor jag). Den är ställbar att kunna blåsa allt mellan nedåt och rakt upp, till skillnad från de billiga bordsfläktarna som bara kan justeras några grader. Köpte en i somras men jag hittar den inte på hemsidan nu när jag kollade. Bor du nära en Jula kan det kanske vara värt att svänga förbi utifall de har ngn kvar.

Lycka till!

Bra förslag, ska kolla! Tack!
 
Det brukar inte vara några problem. Säg bara till i kassan att du vill ha den på öppet köp. Sen har du 10 dagar på dig att lämna tillbaka med pengarna åter om du inte är tillfreds.
 
PatrikGbg skrev:
Jula har haft en modell för ca 500:- som är stor och blåser utav h_vete (110W tor jag). Den är ställbar att kunna blåsa allt mellan nedåt och rakt upp, till skillnad från de billiga bordsfläktarna som bara kan justeras några grader. Köpte en i somras men jag hittar den inte på hemsidan nu när jag kollade. Bor du nära en Jula kan det kanske vara värt att svänga förbi utifall de har ngn kvar.

Lycka till!


Jodå Höghastighetsfläkt HV-180E, art nr. 412-003 (170 W!!!)

Hittade inte den på nätet men den finns i katalogen sid 140.

Jag var inne häromdagen i butiken men de hade den inte inne utan den fick beställas hem (fel säsong). Skall själv beställa en sådan.

/Robert
 
Robert_B skrev:
Jodå Höghastighetsfläkt HV-180E, art nr. 412-003 (170 W!!!)

Hittade inte den på nätet men den finns i katalogen sid 140.

Jag var inne häromdagen i butiken men de hade den inte inne utan den fick beställas hem (fel säsong). Skall själv beställa en sådan.

/Robert

Hej!
Har katalogen, och kollade upp fläkten! Hittade den. Den ser helbra ut faktiskt. Kollade tidigare på den men jag visste inte om den var "nog kraftig". Du får jättegärna höra av dig med resultat och en utvärdering om du vill :) Jag är idel öra!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.