Annons

Fjärrkontroll till 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Hej på er alla!
Jag sitter och letar efter fjärrkontroll till 20D.. men hittar bara en enda typ på scandinavianphoto.. men seriöst måste jag lägga nära tusenlapp för en kontroll? Eller finns det något annat bra? måste det väl? Tips! :)
 
quackpack skrev:
Hej på er alla!
Jag sitter och letar efter fjärrkontroll till 20D.. men hittar bara en enda typ på scandinavianphoto.. men seriöst måste jag lägga nära tusenlapp för en kontroll? Eller finns det något annat bra? måste det väl? Tips! :)

Använd trådutlösaren eller medföljande programvara + en bärbar dator.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225232


Kolla även cyberbörsen på cyberphoto, någon som säljer ovanstående för 450:-
 
Jo det där med bärbardator är ju ett alternativ men jobbigt och släpandes på den oxå :)

Får leta lite men de där för 450:- klart inressant! Tackar!
 
Till min gamla 300D så programmerade jag bara
en billig universalfjärrkontroll som funkade perfekt.

Varför har inte 20D IR undras???

/ Hås
 
Var beställde du den? Jag har letat men inte hittat den. Såg den på tradera.com för ett tag sedan men nu är den borta...
 
Sans skrev:
Trådlösa fjärrkontroller finns hos både CyberPhoto som har Canon RC-5 som väl är billigast. Det finns en i metall också, som är lite dyrare.

Scandinavian Photo har Canon RC-1 och också Canon RC-5.

Om jag inte minns fel så passar båda dessa till min 350D i alla fall, så kanske den passar till din också.

:: Susanne ::

Dessa fungerar tyvärr inte till 20D. Det finns en trådlös kontroll till 20D, men den kostar över 2000 SEK i USA (senast jag frågade i Sverige kostade den ca 4000!!!). Adidt gör en trådlös som är mycket billigare (har dock ingen aning om hur bra den fungerar).
 
Staffanp skrev:
Tack, men det verkar knöligt att beställa via ebay. Frakt från utlandet mm...

Eller?

Staffan

Det är lätt som en plätt. Skaffa bara ett gratis Paypal-konto via länken på E-bay och betala sedan med ditt kreditkort. Inga problem alls, ganska smidigt faktiskt...

/Håkan
 
hakanv skrev:
Det är lätt som en plätt. Skaffa bara ett gratis Paypal-konto via länken på E-bay och betala sedan med ditt kreditkort. Inga problem alls, ganska smidigt faktiskt...

/Håkan

Det är skit smidigt med E-Bay och Paypal! funkar kalas bra!
 
Men vad blir slutpriset inklusive alla avgifter och frakt?

EDIT: Sorry, såg just: 179kr inkl frakt...
 
Senast ändrad:
...$25.95 som blir (översatt till svenska kronor) ca 179:- inklusive allt! + några kronor hit eller dit beroende på växelkursen när din betalning dras från ditt kort.

/Håkan
 
Men den är inte trådlös väl? Vill gärna ha en trådlös nämligen för det verkar mycket mer praktiskt - särskilt vid självporträtt.

:: Susanne ::
 
Sans skrev:
Men den är inte trådlös väl? Vill gärna ha en trådlös nämligen för det verkar mycket mer praktiskt - särskilt vid självporträtt.

:: Susanne ::

...verkar inte finnas trådlös "pirat" ännu, men det kommer nog snart från samma säljare på E-bay misstänker jag...

Jag antar att självutlösarens 10 sekunders fördröjning är alldeles för kort tid när man fotar självporträtt?

Kabeln som finns på fjärrutlösaren, ger väl bara ett par sekunders extratid innan man har kommit i rätt position, antar jag?

/Håkan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.