Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fjärrkontroll till 20D?
- Trådstartare quackpack
- Start datum
geronimo13
Aktiv medlem
quackpack skrev:
Hej på er alla!
Jag sitter och letar efter fjärrkontroll till 20D.. men hittar bara en enda typ på scandinavianphoto.. men seriöst måste jag lägga nära tusenlapp för en kontroll? Eller finns det något annat bra? måste det väl? Tips!
Använd trådutlösaren eller medföljande programvara + en bärbar dator.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225232
Kolla även cyberbörsen på cyberphoto, någon som säljer ovanstående för 450:-
hakanv
Aktiv medlem
...kolla här för ett bra tips om en billig fjärrkontroll...
För den svindlande summan 179:- har jag beställt en från Hong-Kong. Ska bli spännande och se om den håller måttet. Billigt är det i alla fall...så det är i alla fall värt en chansning tycker jag.
En direktlänk
hittar du här!
/Håkan
För den svindlande summan 179:- har jag beställt en från Hong-Kong. Ska bli spännande och se om den håller måttet. Billigt är det i alla fall...så det är i alla fall värt en chansning tycker jag.
En direktlänk
hittar du här!
/Håkan
Sushan
Avslutat medlemskap
Trådlösa fjärrkontroller finns hos både CyberPhoto som har Canon RC-5 som väl är billigast. Det finns en i metall också, som är lite dyrare.
Scandinavian Photo har Canon RC-1 och också Canon RC-5.
Om jag inte minns fel så passar båda dessa till min 350D i alla fall, så kanske den passar till din också.
:: Susanne ::
Om jag inte minns fel så passar båda dessa till min 350D i alla fall, så kanske den passar till din också.
Staffanp
Aktiv medlem
Det finns ett piratmärke, adidt, som gör billiga trådutlösare. http://www.adidt.com/English/Products/M1.htm
Jag vet inte vad det är för kvalitet. Jag vet dock att deras hemsida är oerhört slö...
Jag vet inte vad det är för kvalitet. Jag vet dock att deras hemsida är oerhört slö...
hakanv
Aktiv medlem
Staffanp skrev:
Det finns ett piratmärke, adidt, som gör billiga trådutlösare. http://www.adidt.com/English/Products/M1.htm
Det är precis den som jag skrev om i mitt tidigare inlägg (som jag även har beställt för 179
Håkan
Bent C.
Aktiv medlem
Sans skrev:
Trådlösa fjärrkontroller finns hos både CyberPhoto som har Canon RC-5 som väl är billigast. Det finns en i metall också, som är lite dyrare.
Dessa fungerar tyvärr inte till 20D. Det finns en trådlös kontroll till 20D, men den kostar över 2000 SEK i USA (senast jag frågade i Sverige kostade den ca 4000!!!). Adidt gör en trådlös som är mycket billigare (har dock ingen aning om hur bra den fungerar).
hakanv
Aktiv medlem
Staffanp skrev:
Tack, men det verkar knöligt att beställa via ebay. Frakt från utlandet mm...
Eller?
Staffan
Det är lätt som en plätt. Skaffa bara ett gratis Paypal-konto via länken på E-bay och betala sedan med ditt kreditkort. Inga problem alls, ganska smidigt faktiskt...
/Håkan
quackpack
Aktiv medlem
hakanv skrev:
Det är lätt som en plätt. Skaffa bara ett gratis Paypal-konto via länken på E-bay och betala sedan med ditt kreditkort. Inga problem alls, ganska smidigt faktiskt...
/Håkan
Det är skit smidigt med E-Bay och Paypal! funkar kalas bra!
hakanv
Aktiv medlem
Sans skrev:
Passar den med 350D också?
...nej, det gör den inte, men säljaren har en auktion på en likadan, fast till 350D på denna sida!
Lite billigare utropspris bara...
/Håkan
hakanv
Aktiv medlem
Sans skrev:
Men den är inte trådlös väl? Vill gärna ha en trådlös nämligen för det verkar mycket mer praktiskt - särskilt vid självporträtt.
...verkar inte finnas trådlös "pirat" ännu, men det kommer nog snart från samma säljare på E-bay misstänker jag...
Jag antar att självutlösarens 10 sekunders fördröjning är alldeles för kort tid när man fotar självporträtt?
Kabeln som finns på fjärrutlösaren, ger väl bara ett par sekunders extratid innan man har kommit i rätt position, antar jag?
/Håkan