Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärr Till 5d

Produkter
(logga in för att koppla)

PÄRA52

Ny medlem
HEJ! SAKNAR EN FJÄRR (RC-1000L(5m) TILL MIN KAMERA. KAN NÅGON GE TIPS PÅ VAR MAN KAN KÖPA EN SÅDAN?
 
bygg en själv?
jo, tack - vi som
har problem med att byta glödlampor
och AA-batterier kan väl för sjutton
inte bygga fjärrkontroller :))

fast, funkar de gamla fjärrkontrollerna
till Minolta 5D och 7D?

Och varför i hela fridens namn kostar en originalfjärrkontroll runt 50-70 dollar. Det låter ju...öh, rent vansinne, för jag antar att det är en väldigt simple konstruktion.

Vad är det för skillnad mot en orginal jämfört med denna:
http://cgi.ebay.com/3M-Remote-cord-...ryZ64345QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

som blott kostar 70 SEK. Plus lite frakt.

hälsningar,
christian
 
Nä, nu motsäger Du Dig själv. Klart att Du kan bygga ihop en fjärr, men jag tror inte att Du kommer under denna "pirats" SEK200 inkl frakt och moms, det är ju som Du själv säger "en väldigt simple konstruktion".
 
här byggs ingenting,
jag är inte byggnadsarbetare :)
men det förvånar mig fortfarande
att det finns folk där ute som betalar upp emot 700 spänn för en originalfjärrkontroll. Det känns ju...ja, väldigt idiotiskt.

tack för hjälpen!

Och simpel menade jag, inte "simple".
 
Nja, det kan man ju inte säga.
Det blir ju ingen skakningsoskärpa pga att du rör kameran men det kan det ju bli ändå om stativet är rankt och det blåser, eller när spegeln slår upp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.