Annons

Fjärr- och trådutlösare?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har en Phottix. Den fungerar både som trådutlösare och fjärrutlösare.
Den har en mottagare som man sätter i blixtskon om man vill. Eller håller man mottagaren i handen och trycker på en knapp på mottagaren = trådutlösare.
Eller använder man medföljande sändare som skickar en signal till mottagaren upp till 100 m ifrån kan man stå.

Har även jag en sådan, köpt på Ebay. Har inte testat den på längre avstånd, men hittills fungerar den utmärkt. En vän rekommenderade den och vi är båda lika nöjda, så jag är glad att jag inte köpte ett dyrt Canon-original när jag var i USA.
 
Vilken Phottix ska man välja, den som heter
Phottix Cleon Wireless Remote N6 for Nikon D70s D80 N2
eller
Phottix Wireless Remote Set N2 for Nikon D70s and D80
Jag fattar inte vad skillnaden är? (jag har en Nikon D80)

Fattar inte heller hur det fungerar med frakten när man handla via Ebay. Kan inte hitta något om frakt på deras sida?
 
välj den som heter N6 den är med både kabel fjärrstyrning och med radio upp till 100m N2 är en äldre modell som är mycket större sedan står det free p&p så du betalar ingen frakt utan enbart priset som står på ebay
för mig gick det på 274 kr efter valuta omvandling för en N8 och den har samma pris som N6
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.