Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

firmware K20

Produkter
(logga in för att koppla)

Lothar Marunga

Aktiv medlem
Uppdatering till K20. Är det samma som K10?
Infon på Pentax hemsida är inte direkt överväldigande.
Nån som vet?
Lothar Marunga

Om du menar att det är samma programvara så är det inte det. Om du undrar om det funkar likadant, så är det troligen så. :D

När jag laddade in remote kontrol på datorn stod det att det var tvunget med minst 1,2.
Men jag testade i och för sig inte.

Lothar

Låter ju udda. Men vad jag förstår så är ju K10D och K20D's mjukvara helt annorlunda. Har Remote Control överhuvudtaget stöd för k20d då?

Det funkar för mig, med K20D och Remote assistant.
Jag har version 1.00 i kameran och 3.5 av Remote assistant.
Någon uppdatering till K20D känner jag inte till och mjukvaran till K10D går inte att använda i K20D, är jag nästan hundra på.
Mvh.Jan

Det låter som om du kör RemoteAssistant för K10D (V3.01) Du skall använda den som följer med kameran.

Jag använder den remoten som var med kameran.
Har dessutom av och ominstallerat.
Skall testa på stora datorn. I så fall hänger det på Vista.

lothar

Om du haft gamla versionen installerad förr på datorn så kan slarvigt gjorda installationsskript av pentax ha lämnat någon gammal fil kvar. :/

Det låter troligt som Daniel säger. För K10D så gäller det att man har V1.2 minst. Det var därför jag misstänkte att det var fel.

//Lars

Om du haft gamla versionen installerad förr på datorn så kan slarvigt gjorda installationsskript av pentax ha lämnat någon gammal fil kvar. :/

Tyvärr, ny laptop.

lm

Det kan inte vara så att du fått en felaktig skiva med version 3.01 på? Den rätta skall tydligen vara V3.5 (enligt Jan). Den rätta kan väl inte laddas ner än men någon annan lycklig K20-ägare kanske kan dela med sig.

//Lars

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar