Annons

Fint korn

Produkter
(logga in för att koppla)

canoneos3

Avslutat medlemskap
Hej.
Nu är det dax att köpa lite svartvit film, och jag kört med t-max 100asa. men jag skulle gärna vilja ha finare korn (mindre) så har ni några förslag om det finns bättre film för detta ändamål, det spelar ingen roll vilket märke det är. Jag framkallar filmen själv.
Tacksam för svar.

MVH. Stefan
 
Mindre än Tmax100? Varför?
Du har redan kört med en av dom finkornigaste.

Acros 100 ska visst ha ännu mindre korn, men jag vet inte om det är så att det märks av.
Sen finns det microfilmer för specialbruk man kan använda som vanliga filmer, Gigabitfilm etc, men dom kostar skjortan.

Jag hade fortsatt köra med Tmax100.

/Henri
 
Har inte provat Tmax 100 men jag gillar skarpt Agfas APX 100 i Rodinal (1+50). Det är bara att prova sig fram!
 
Apx100 i Rodinal är ungefär lika kornigt som Tri-X.
Dvs inte alls finkornigt.
Men mindre skön film är det inte fördet, om man inte räds lite korn.

/Henri
 
Billig finkornig film

Köp Efke 25 hos Photax (www.photax.se) och framkalla i Acutol eller Rodinal i väldigt låg spädning. Du kan läsa min recention och andras med tips under "efke 25". Filmerna kostar bara 25kr/st.

Trevlig fotografering!!!
 
Attans, jag hade just tänkt föreslå Kodaks Technical Pan men jag ser att de slutat tillverka den.

Är det någon som vet av någon handlare som sitter på ett lager? Jag har en frysbox jag kan fylla... ,-)
 
Det är himla tråkigt att det inte längre går att få tag på Kodaks Technical Pan. Vet inte någonstans den går att köpa längre. Sjäv tänker jag nu prova Efke:s filmer.

/Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.