Annons

Finns det något värde i dessa kameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Harback

Ny medlem
Finns det något intresse nuförtiden av nedanstående kameror och skulle det isåfall finnas något värde i dessa?

Minolta X700
Minolta Dynax 5000i
Agfa Isolette II

Mycket tacksam för svar.

Nu vet jag inte hur mycket tillbehör som medföljer dina kameror. Men om vi tänker oss kamerahus + standardobjektiv så skulle jag kunna gissa på detta:
X700 runt 300 kronor.
Dynax 5000i runt 500 kronor
Isolette II tror jag bara du kan få runt 50-100 kronor för. Det finns gott om gamla bälgkameror och när det gäller de från AGFA så lider många av dem av dålig kvalite på bälgen (vet ej hur det är med Isolette II:an).

Som sagt så varierar priset på vilka tillbehör/objektiv som ingår (om ens några gör det). Om vi tittar på internetmarknaden är dessutom prisena oftast högre på blocket/fotosidans annonsmarknad än på tradera (mina gissningar ligger nog på vad de brukar få för på tradera)

Ok, tack för svaret. Det som följer med är standardtillbehören.

Hade varit bra om någon/några fler kunde försöka värdera kamerorna, någon mer som har koll?

Ett tips är att kolla på LP-fotos gamla auktioner för att se vilket pris dessa kameror tidigare klubbats för.
Betr. Isoletten så anger McKeowns "Price guide to antique & classic cameras" ett värde på 30-60 USD

Om du har tillbehör så som objektiv och väska till kamerorna kan du nog få över 500:- för Minoltorna på Tradera.

ANNONS