Annons

Finns det något skarpare att få tag på???

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Andra alternativ??

Japp det var skillnad det, kan bara konstatera att Pentax 100/2,8 Macro har likvärdiga bokeh egenskaper som tamronet och canongluggen i tråden dvs mycket bra enligt min mening
blackursus skrev:
Ja, då har man ju satt ribban och visat hur skicklig man är på bokeh...
Funderar över om jag har foton i albumet i färg då där man möjligen kan utläsa detta och hittade följande:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/447503.htm?set=lp

Är detta till mer hjälp? Annars får jag helt sonika ut och fota nya bilder just med avsikt för att teckna bokeh...?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Andra alternativ??

vargen24 skrev:
Japp det var skillnad det, kan bara konstatera att Pentax 100/2,8 Macro har likvärdiga bokeh egenskaper som tamronet och canongluggen i tråden dvs mycket bra enligt min mening

Jo, min bedömning är att Pentax är grymma på optik.
(Dvs deras mer påkostade gluggar...) Synd bara att de inte håller riktigt samma klass och fart på utvecklandet av mojängen som man monterar på objektiven för att kunna ta bilder. Men det ser ljusare ut på himlen igen nu...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Andra alternativ??

blackursus skrev:
Ja, då har man ju satt ribban och visat hur skicklig man är på bokeh...
Funderar över om jag har foton i albumet i färg då där man möjligen kan utläsa detta och hittade följande:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/447503.htm?set=lp

Är detta till mer hjälp? Annars får jag helt sonika ut och fota nya bilder just med avsikt för att teckna bokeh...?

för mitt otränade öga ser den tämligen gaussisk ut... gaussisk boké anses ju vara bra boké så... imho är den bra.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Andra alternativ??

blackursus skrev:
Jo, min bedömning är att Pentax är grymma på optik.
(Dvs deras mer påkostade gluggar...) Synd bara att de inte håller riktigt samma klass och fart på utvecklandet av mojängen som man monterar på objektiven för att kunna ta bilder. Men det ser ljusare ut på himlen igen nu...

Det ser ju helt Ok ut, tack för exemplet.

I väntan på nya hus får man trösta sig med fina linser :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.