Annons

FinePix S5000

Produkter
(logga in för att koppla)
Cyberfoto har priset på 4641 kr ink. moms. Får väl se om dom reviderar det priset när kameran väl kommer. Tyvärr ingen prislapp på S7000 än.
S5000 kan nog bli en storsäljare om priset stämmer.
 
missa inte den nya Z1 från Minolta... ungefär samma prestanda vid en hastig blick, men har blixtsko, lägre minsta ISO, längre längsta slutartid... påstår inte att den är bättre, men eftersom det också är en ny kamera i samma prisklass kanske den bör ingå i urvalet.
 
Men det klart, då ser ju Fujin ut som er riktig kamera... Gillar inte utseendet på Z1 riktigt, ser lite leksaksaktig ut.
 
Jag är i samma val och kval som dig Patrik, så jag hakar på din tråd.

FinePix s5000 vs Minoltas Z1 och nu kanske vs Kodak DX6490 http://www.dpreview.com/news/0308/03081905kodakdx6490.asp som jag hittade i ett inlägg här på forumet.

Med tanke på att min budget ligger på en 5-6 loppor så är det väl bara att invänta ett par klockrena tester på dessa 3(?) och ta beslut därifrån kan tänkas.

/ Loke - en glad amatör som inte ägt en kamera i sitt liv ännu. =)
 
Måste ju tycka att detaljupplösningen är rätt svag i de här bilderna, framförallt ögonen på tjejen i bilden längst ner. Jag skulle inte vara överlycklig om det här är det bästa som går att åstadkomma...
 
Jag är på väg att köpa en s5000.
Nån som hittat bättre pris än 4500 för kameran
och ca 400 för 64mb minneskort?
 
Fujis egna bilder visar att det går att skapa rejält fina bilder med den kameran, men de har jobbat hårt också, med ljussättning o färgsättning osv.

Frågan är om de flesta som köper den kameran kommer i närheten av de bilderna. Deras bilder är en partsinlaga o såna ska man väl vara lite skeptisk mot.

Bilderna på pbase ser mer realistiska ut. Är kameran ute på marknaden nu?
 
Hej igen.

Dom på pbase känns verkliga. Helt ok bilder.
Den finns ute nu. Fotobutiken hemma får in den under veckan. Så jag lär besöka dom, o kika på den lite mer.
Troligtvis så köper jag den.
 
Jag tyckte att den verkade så pass bra
så att jag har beställt en utan att se den.
får den väl på onsdag-torsdag tror jag...

beställde ett 64mb kort till att börja med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.