Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

filterhållare, så dyrt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Jag ville köpa en filterhållare och graderings filter. I affären ville de ha 700 kr enbart för filterhållaren. Är det så dyrt? Vad bör man betala för ett dåligt? (vet att man kan hålla fast med häftmassa också =)

Mvh
 
Det beror kanske på märket men Cokins filterhållare tror jag går på en hundring eller två. Lägg på det en dryg hundring per anpassningsring till ditt objektiv. Cokin gör ju inte de allra bästa filtren dock men många andra "högkvalitetsfilter" passar i deras hållare så lägg stålarna på glaset istället för plastbiten.
 
Okej, jag har ringt runt lite fotoaffärer och bara en har dem i lager (fotovideo 225 kr, oxå det dyraste stället). Är det ovanligt att använda filterhållare, är det onödigt?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.