Tony johansson
Aktiv medlem
Är filter i storleken 150*170 CM (det motsvarar 1,5*1,7 meter) lite väl stora, även för den brännvidden ;-))) !?Tamron 15-30/2.8 är det jag ska ha det till. Har cirkulära filter de övriga objektiv annars.
/Stefan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är filter i storleken 150*170 CM (det motsvarar 1,5*1,7 meter) lite väl stora, även för den brännvidden ;-))) !?Tamron 15-30/2.8 är det jag ska ha det till. Har cirkulära filter de övriga objektiv annars.
/Stefan
Jag vet ;-)))) !!!Hahaa skulle stått mm![]()
Är filter i storleken 150*170 CM (det motsvarar 1,5*1,7 meter) lite väl stora, även för den brännvidden ;-))) !?
Självklart, den möjligheten missade jagMed fisheye så kanske det behövs...
På denna gör det det, såklart åtgärdat nu. Men de som köpte v1 har en del sågat av skyddet. på APS-C syns såklart inte skyddet.
/Stefan
Kollade lite, verkar som det där objektivet finns i massa olika versioner, många för APS-C.
Alla är av samma optiska uppbyggnad. Det som skiljer sig åt är om det är för film eller foto (Steglös bländare eller inte) samt v1 och v2 (motljuskydd avtagbar eller inte). Sen har objektivet MÅNGA namn. Den funkar på både APS-C och FF. Men på FF får man motljsksyddet i vägen om man inte kan plocka bort den.
/Stefan
Jodå, det är en verkstad som modifierar det. Att gå på med sågen känns liiite väl häftigt för mig, även om det (nödvändigtvis) inte handlar om en Zeissglugg. 250 Euro går kalaset på, men det är billigare än att investera i ett 150 mm system.
Tveksam till att Zeiss tar sig an en sådan uppgift på en glugg som inte är deras egen, men skicka en förfrågan.Det där var ju en fenomenalt bra konvertering! Går det att göra samma konvertering av en Samyang 10 mm f/2,8 tro?