Fredrik Calabrese
Aktiv medlem
jag funderar på att köpa en filmladdare på Photax med rullfilm (20m Tri-X Pan) och tom kassetter för 700 spänn. är det ett bra pris? Hur funkar det? Jag fattar inte riktigt vad maskinen gör.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jeppe skrev:
Mao. får du ut ca 20x36 exponeringar för det priset. Men sen behöver du ju bara köpa film och lite tomkasetter då och då (bör inte återanvändas för många gånger).
Men det är inte för att spara några kronor som man laddar själv, det är ju för att man kan spola vilken längd som helst.
Ett 20-pack tri-x kostar 540:- dvs att du måste ladda 50 filmer innan det börjar löna sig. Därefter tjänar du runt 120:- /20 filmer.
Danyael_X skrev:
Jag är inte säker på om EOS 100 har den specialfunktionenheller, menjag har för mig det.
Marcus Nordén skrev:
Är de bättre än plastkassetterna de säljer? Eller rättare sagt. Är de bra, så de inte repar filmen eller krånglar på annat sätt?
Graal skrev:
Använder du t.ex Ilfords återanvändningsbara metallkasetter så kan de användas väldigt många gånger.................