Annons

Filmkostnad

Produkter
(logga in för att koppla)

J. S-g.

Aktiv medlem
Hej,

Om jag vill köpa film i större mängder för att på så vis komma ned ytterligare litet i pris mot vad de vanliga internetbutikerna erbjuder, vart skall jag då vända mig?

Jag tänker mig 50 eller 100 rullar Fuji Provia 100F, Velvia 50 eller Reala 100 (allt i 120-format).

Allt gott,

Joakim
 
100 rullar är knappast "större mängd", försökte få fuji att ta in Acros i 4x5" en gång, dom blev inte ett dugg imponerade av att jag ville köpa för 10.000kr. Men du kan ju alltid prova med tillverkarna, eller pruta lite extra när du beställer från internetbutiken.
 
Jag brukar gå in i någon fotoaffär och fråga vilket pris dom ger om jag köper x antal filmer. Och är det någon av dom störe så burkar dom kunna pruta ganska mycket. Bråkar dock få bästa pris om man köper hjämt antal förpakningar. Dom ligger i lite olicka storlekar men ofta 10, 20 eller 25 st filmer i varje. jag vet inte om det blirbilligare en nätet men man kan alltid fråga.

//Tobbe
 
Det var några i vår fotoklubb som köpte lite större mängder billigt av någon i en klubb i mälardalen någonstans som importerade större mängder av de vanligaste filmerna. Det var billigare än de svenska näthandlarna, men inte mycket och han hade inte börjat med 120-film när jag fick erbjudandet men det pratades om det.

Tyvärr har jag inte kvar mejlet med erbjudandet och länken till hemsidan men det borde vara fler här på FS som sett det och kanske kan hjälpa dig hitta hemsidan och se ifall han handlar med 120-film också nu.
 
Galaxens President skrev:
Det var några i vår fotoklubb som köpte lite större mängder billigt av någon i en klubb i mälardalen någonstans som importerade större mängder av de vanligaste filmerna. Det var billigare än de svenska näthandlarna, men inte mycket och han hade inte börjat med 120-film när jag fick erbjudandet men det pratades om det.

Tyvärr har jag inte kvar mejlet med erbjudandet och länken till hemsidan men det borde vara fler här på FS som sett det och kanske kan hjälpa dig hitta hemsidan och se ifall han handlar med 120-film också nu.

Kan det ha vart denna sida:
http://www.swedspec.com/foto/
 
Som det står på sidan så handlar han inte längre med film.
Dött sen i julas ungefär.

För svartvitt så bör man nog kika på fotoimpex.de.
Jag tror att om man köper 100 rullar så kan man få riktigt bra pris av dom. Fanns prutmån bara på några tiotal när jag pratade med dem via mail.

Det är väl bara maila runt lite o fråga vad man kan få för pris för ett 100pack.

/Henri
 
eatfrog skrev:
Det är väl bara maila runt lite o fråga vad man kan få för pris för ett 100pack.

/Henri

Och det är vad jag håller på med just nu! Tänkte bara att någon här kanske hade ett verkligt hett tips. Men, men. Det kan ligga en del i att 100 rullar inte är skärskilt mycket för de företag det rör sig om.
 
J. S-g. skrev:
Det kan ligga en del i att 100 rullar inte är skärskilt mycket för de företag det rör sig om.

Nja, det är juh lite såntdär mellanläge.
Vi (liten fotobutik) har typ 10 rullar dia på lager, för det går åt så lite idag. Beställer man så är inte 100st mycket, och man får inte speciellt många kronor i egen ficka i slutändan egentligen.

Men större butiker är nog dom som kan ge bäst deals.

/Henri
 
Det slutade med att jag köpte 50 stycken Provia 100F från Hegethorns. Vid en koll visade det sig att de kunde erbjuda bäst pris på det jag ville ha.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.