Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fick du några roliga fotogrejer i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tomten kom bla med dessa fotoprylar:

* Filmscanner (Beg Minolta Scan Dual III)
* 3 fotoböcker
* En helårsprenumeration på FOTO

Så jag är mer än nöjd.

//Liza
 
Jag fick typ tio olika filter, en sb-800 och en holga. Just nu är jag sjukt sugen på att skaffa lite 120-film. :)
 
Vi har slutat med julklappar i släkten så jag får köpa själv. Suck!
I år har jag gjort mig förtjänt av en Holga, en Nikon F-801, en 28-80 zoom och en massa fotoböcker, bl a Ansel Adams - The Negative. :)
Dessutom ett hemdatorpaket via jobbet.
 
Jag fick staffli, färger, penslar och ett akvarellblock av min fru.
Har jag inte gjort tillräkligt med tavlor...

// Conny
 
Jätteglad !!!

Fick en SB-800 blixt till min D70 :)
Fast om jag ska va riktigt ärlig så var jag tvungen att köpa den själv.

/C
 
Jag fick Tore Hagmans och Stefan Edmans bok: Västkust, från Nidingen till Koster. En fantastisk liten mastodontbok som man kan sitta och bläddra och läsa i länge.

Själv gav jag bort en fotoalmanacka och några rullar film.

- Fredric -
 
Japp!
en Lastolite reflexskärm 75 cm.
och ett stativ därtill...

ett sigma af 24-70mm 2,8 Ex Df Asp, fast de fick jag ju igentligen när jag fyllde år... 13 dec.

*glad*
 
bildsten skrev:
Jag fick något som visserligen inte är någon fotopryl, men som ändå då och då diskuteras här på fotosidan av någon anledning; nämligen en flaska whiskey, John Jameson.

Det är väl en fotopryl? Öppna den, avnjut med några bitar god choklad och lite fina bilder. Gillas inte bilderna, tag en liten virre till. Bättre än PS, bilderna blir bara bättre och bättre ju längre kvällen lider. :)

/Arne
 
Nej, ingen i min släkt är så bevandrad i mina fotobehov, att de vet vad jag suktar mest efter, så jag fick skaffa mig själv ett Hamrick VueScan till min Minolta Scan Dual III. Efter några dagars inkörning, börjar jag komma loss med det.
 
Inte direkt fotorelaterat men mycket användbart vid fågelfoto.

Böckerna:

Flyttfåglar: Fin stor och tjock bok med mängder av fina bilder av allt från svanar till albatrosser.

Fågelguiden: En suverän bok med fina illustrationer av sveriges alla (?) fåglar även i olika fjäderdräkter. Helt klart att rekommerndera, dessutom i smidigt format så man kan ha med den i ryggan.

Mvh
Patrik
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.