Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fick du några roliga fotogrejer i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
SimonPaulin skrev:
Wohoo... ett manfrottostativ 055A plus 484RC2 huvud! jepp ett stadigt och högt stativ är man nu ägare av... tipps på bra märkmetoder ifall det kommer på villovägar?
Polisen har ju märkpennor att låna ut, att rista in sitt personnummer (kanske med SE före, för Sverige) på något lämpligt ställe kanske inte är en så dum idé?

För min del blev det inte så mycket fotorelaterat -- lite film och kanske framför allt en rejäl och varm vinterjacka. Det blir toppen när man ger sig ut och fotar, ordentligt med rejäla fickor har den också! Har inte provat om kameran får plats i innerfickan men i någon av ytterfickorna platsar den absolut. Tar jag av objektivet och stoppar det i en annan ficka är det verkligen inga problem.

Har planer på att köpa ett Nikkor 35/2.0 AI MF för en del av julklappspengarna, jag får se vad min favoritaffär har inne och till vilka priser. Hittills har de hållit riktigt hyfsade sådana och servicen är superb, så jag handlar gärna där.
 
Inga fotoprylar, nä.
Däremot löfte om finansiering av en Archos Gmini400, vilket inte är så dumt.
Fick också 5 skära laxar, och undrar vad jag ska spendera dem på.
Aktier?
Objektiv?

Vad tycker ni?
Vilka aktier?

elller

Vilket objektiv?
(kör Canon...)


h/mats
 
Hejsan! Det blev faktist en stor överaskning... en NikonCoolpix 5200 med sin vattentäta box (dyker mycket pà sommarna här pà Tenerife)... Jag tror att jag borde vara väldig nöjd, men vet inte vilket betyg man borde ge till den här cameran...Om nâgon har nân bra komentär, väldigt tacksam!
God Jul pà er!
IsAaK
 
Av min mamma fick jag mössa halsduk och handskar så att jag kan hålla mig varm när jag är ute och fotograferar.
Har sedan tidigare så mycket fotoprylar.
 
Jag fick en D70... som egentligen är en 30-års present (30-årskrisdämpare). Jag misstänker dock att den kommer att bli julklapp och födelsedagspresent under många, många år. Speciellt med tanke på min frus sneda leende så fort jag berättar vilka bra bilder en duktig fotograf hade kunnat prestera med den.


God fortsättning!
 
Re: Re: Canon

Powershooter skrev:
Mycket bra val av din tjej! Jag är övertygad om at du kommer bli nöjd med din G:6´a. Själv fick jag en Bosch handöverfräs....kan man fota med den tro?

Jo, jag är mycket nöjd kan jag lova. Får se om det kan bli en extern blixt till den oxå:)
 
Jag fick något som visserligen inte är någon fotopryl, men som ändå då och då diskuteras här på fotosidan av någon anledning; nämligen en flaska whiskey, John Jameson.
 
Fotoprylarna fick jag köpa till mig själv i Julklapp.
Ett nikkor 50/1.8
En Nikon SB-800 istället för min Sigma som inte lirade riktigt med min D70 (ligger dock hos speditören till på måndag).

Sedan vart det ju lite julklappar som inte var fotorelaterade typ en flaska Aalborg, Half Life 2, en tröja, ficklampa och lite annat smått och gott.
 
Jag var min egen Tomte och fixade en Sony DCR-HC 16E miniDV kamera och ett extra batteri till den och ett extra batteri till min Nikon D70.Nu kan man fota hur mycket som hälst och filma med, och sen leka med filmen i datorn hur kul som hälst! Så jag är helt nöjd i år + lite andra grejer men inte foto grejer.

D.G
 
Jag fick fyra stycken stora temuggar av en väninna som tyckte jag skulle ha julklapp, annars existerar inte fenomenet som sådant i släkten längre utan det var en lapp från far att stoppa i plånboken och en god middag från mor.

Klapparna fick jag köpa själv vilket resulterade i en uppgradering till 24mbit, Half Life 2 med CS:source samt lite sköna DVD-filmer, i första hand Sagan om Ringen extended och Anime.

Jo, jag högg mig faktiskt en gran på landet för att mitt eget höga nöjes skull. Det var nog det bästa det här året.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.