Annons

Fick du några roliga fotogrejer i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotobok

Jag fick boken "Bilder som förändrade Sverige" och ett stativ (Manfrotto 055) som jag köpte till mig själv.

God fortsättning på er!
Lasse
 
Wohoo... ett manfrottostativ 055A plus 484RC2 huvud! jepp ett stadigt och högt stativ är man nu ägare av... tipps på bra märkmetoder ifall det kommer på villovägar?

/Simon
 
Nej jag har bara oförstående nära och kära. Fick köpa en softbox till mig själv i Julklapp...

Men jag fick andra fina Julklappar. Dock inte fotorelaterade.(kanske halsduken då, skön att ha när det är kallt på fotosessionerna)

Nu är det ett helt skönt år innan det är jul igen! Yahoo!!
 
Canon

En Canon G6:a fick jag av min underbara flickvän... Natten blir lång.
 

Bilagor

  • g6.jpg
    g6.jpg
    16.6 KB · Visningar: 591
Inga fotoprylar men jag fick en flaska whisky, mycket nöjd med den klappen. :)

Jag köpte även en klapp till mig själv, Half Life II och Counter Strike: Source, kvällen komplett... :D
 
Nej, inga direkta fotoprylar men jag fick däremot en bok om Cartier-Bresson (med hans bilder naturligtvis) plus en massa dvd+r-skivor och en väska till dessa så nu kan jag i alla fall göra en noggrann back-up av mina bilder:)
 
Jovisst blev det lite fotoprylar. Ett rödfilter, lite film och multigradefilter.

Och så fick jag Hasselblads 'Grunderna i fotografering', eller nåt, från 1926. Har bara bläddrat lite i den, men jäklar vad roligt de skrev då. :)
 
Fick boken "Photoshop CS för digitalfotografer" Fick beställa den själv men fick den i paketform idag av tomten :) Ska bli spännande och se om man kan lära sig något nytt.

Tänkte ge mig själv en julklapp i form av ett 50mm objektiv och en ny väska också.
 
Fick ett stabil snabb :) Ska ut och handla huvud på måndag!

Köpte förövrig också Adobe CS för fotografer vilket är en strålande bok.
 
"Vi vet ju inte vad du behöver för fotogrejér..." citat familj och släkt. Hjäper inte att förklara vad man vill ha.

För övrig lite trevliga filmer, kläder mm
 
Fuji Film FinePix S7000, men fick den i förskott, dock blev det inköpt ett nytt minneskort för julklappspengar....

// Anders
 
Re: Canon

Conna skrev:
En Canon G6:a fick jag av min underbara flickvän... Natten blir lång.
Mycket bra val av din tjej! Jag är övertygad om at du kommer bli nöjd med din G:6´a. Själv fick jag en Bosch handöverfräs....kan man fota med den tro?
 
Kanske inte en direkt fotopryl, men något som underlättar livet.

En mottgare för DVB-T i form av ett instickskort till datorn, som gör att jag kan se den marksända digitalteven i datorn samtidigt som jag inte behöver gå i från fotosidan för att se på teve. Fölustfri inspelning på hårddisken teveprogrammen har räddat julen till eftervärlden.
 
Fick visst hålla till godo med min 20D plus EF 17-40/f4 samt EF70-200/f4 som jag köpte till mig själv...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.