Annons

Feta filer från Eos 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
När jag plåtade idag tog mitt 4GB-kort oväntat snabbt slut. Väl hemma visade det sig att två bildfiler var 1,7GB stora vardera! I råkonveteraren ser bilderna helt normala ut.

Är det någon som kan begripa hur det kan bli så?
 

Bilagor

  • bugg-eos5d-c.jpg
    bugg-eos5d-c.jpg
    37.2 KB · Visningar: 740
R.Hammar skrev:
Hög ISO-inställning käkar minne, men det så mycket verkar vara otroligt.

Jag körde bara på iso 1600. Det är ju normal känslighet för mig... :)

Så här ser bilden ut iaf.
 

Bilagor

  • _mg_8368.jpg
    _mg_8368.jpg
    34.5 KB · Visningar: 705
froderberg skrev:
När jag plåtade idag tog mitt 4GB-kort oväntat snabbt slut. Väl hemma visade det sig att två bildfiler var 1,7GB stora vardera! I råkonveteraren ser bilderna helt normala ut.

Är det någon som kan begripa hur det kan bli så?

Vill minnas att Canon har uppmärksammat problemet med att filerna i felaktigt blir enorma som i ditt fall blir 1,7 Gbyte stora och löst det med en firmwareuppdatering till v 1.0.3
 
Re: Re: Feta filer från Eos 5D

RolandM skrev:
Vill minnas att Canon har uppmärksammat problemet med att filerna i felaktigt blir enorma som i ditt fall blir 1,7 Gbyte stora och löst det med en firmwareuppdatering till v 1.0.3

Då vet jag vad felet är. Trodde jag hade senaste versionen.

Den första Eos 5D som jag plåtade med hängde sig när jag plåtade med blixt, men det har jag inte märkt med mitt eget ex.
 
WaterMelonMan skrev:
Jäkligt härliga färger och kontrast i den bilden. Vad har du använt för objektiv?

Min nya favvoglugg - 50/1,4. Bilden är faktiskt äckligt skarp trots att den är tagen på 1,4. Jag är förvånad hur otroligt mycket bättre EF 50/1,4 är jämfört med min FDn 50/1,4. Tiden var 1/30s fri hand. Iso 1600.
 
R.Hammar skrev:
Magnus, om du stod på 2 meters avstånd så har du ett skärpedjup på 14 centimeter.

Ööööhh??? Kan säkert stämma, om det blir skarpt alls. Jag har testat flera normaler på full glugg där man knapppast kan prata om skärpa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.