Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel på minneskort - rädda bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickelas

Aktiv medlem
Hej,
Jag har ett lexar 256 mb 8x som har några år på nacken. Nu har det blivit något problem när jag använt den med min D70. Kameran säger att kortet inte kan användas och jag borde väl formatera det. Men det är några bilder på det som jag gärna skulle tanka över till datorn först - vet någon hur man kan göra detta?
 
Bara en tanke: Gå in i fotoaffär med sån där ny, stor kortläsarmaskin och tanka över innehållet till en CD-skiva, kostar ca 100 kr. Kortläsarna i dessa maskiner borde ju kunna tugga i sig vad som helst ...
 
Kan vara värt ett försök, men jag tror det är mera av ett mjukvaruproblem. Det står att fem mb är upptagna på kortet, men jag lyckas inte komma åt dessa.. Har försökt kopiera t.om i dos
 
Själv jobbar jag i fotobutik och har flera gånger räddat kunders bilder med hjälp av Photorescue, som jag hämtat gratis från www.tura.se

Vad som är viktigt är att du kör vilket program du än väljer bara på kortet. Om du kör det på hårddisk kommer det försöka återskapa alla tidigare existerade bildfiler. Tänk Internet Explorers cachedisk...

Lycka till

Hälsningar
Jon
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.