ANNONS
Annons

Fel på Epson 3800

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har en igensatt patron till min Epson 3800 Pro. Har nu bytt flera patroner när jag plötsligt står med en kass skrivare. Får felmeddelande Service call error 1404. Har googlat på det men hittar inget som får igång skrivaren. Någon som har lösningen?

På Epsons supportsidor står det:

"This error indicates that the air pressure for an ink cartridge is not correct, which is usually caused by a defective ink cartridge. If you recently replaced an ink cartridge, try replacing it with a new one."

Ta bort alla färgpatronerna och sätt i dem igen en och en och se om någon triggar felmeddelandet. Får du inte upp luckan så prova att starta om skrivaren och håll knappen för lucköppningen nere samtidigt.

På Epsons supportsidor står det:

"This error indicates that the air pressure for an ink cartridge is not correct, which is usually caused by a defective ink cartridge. If you recently replaced an ink cartridge, try replacing it with a new one."

Ta bort alla färgpatronerna och sätt i dem igen en och en och se om någon triggar felmeddelandet. Får du inte upp luckan så prova att starta om skrivaren och håll knappen för lucköppningen nere samtidigt.

Tack. Men meddelandet kommer direkt jag startar skrivaren. Men luckan går att öppna med lite våld. Nästan alla patroner är bytta och jag vet inte vilken patron som i så fall krånglar. Och byta alla blir lika dyrt som en ny skrivare.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto