Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fel på Epson 3800
- Trådstartare Dykhjelm
- Start datum
Smw
Aktiv medlem
Har en igensatt patron till min Epson 3800 Pro. Har nu bytt flera patroner när jag plötsligt står med en kass skrivare. Får felmeddelande Service call error 1404. Har googlat på det men hittar inget som får igång skrivaren. Någon som har lösningen?
Hej !
Nått i den här stilen:
https://www.youtube.com/watch?v=i78Tu3RVO3s
Dykhjelm
Aktiv medlem
Tack för tipset om Youtube. Denna var helt rätt, men skrivaren är "död" p g a felmeddelandet.
Hur får jag bort det?
https://www.youtube.com/watch?v=sFz1hi5XMrM
alfin
Aktiv medlem
På Epsons supportsidor står det:
"This error indicates that the air pressure for an ink cartridge is not correct, which is usually caused by a defective ink cartridge. If you recently replaced an ink cartridge, try replacing it with a new one."
Ta bort alla färgpatronerna och sätt i dem igen en och en och se om någon triggar felmeddelandet. Får du inte upp luckan så prova att starta om skrivaren och håll knappen för lucköppningen nere samtidigt.
"This error indicates that the air pressure for an ink cartridge is not correct, which is usually caused by a defective ink cartridge. If you recently replaced an ink cartridge, try replacing it with a new one."
Ta bort alla färgpatronerna och sätt i dem igen en och en och se om någon triggar felmeddelandet. Får du inte upp luckan så prova att starta om skrivaren och håll knappen för lucköppningen nere samtidigt.
Dykhjelm
Aktiv medlem
På Epsons supportsidor står det:
Tack. Men meddelandet kommer direkt jag startar skrivaren. Men luckan går att öppna med lite våld. Nästan alla patroner är bytta och jag vet inte vilken patron som i så fall krånglar. Och byta alla blir lika dyrt som en ny skrivare.
Dykhjelm
Aktiv medlem
Tack har provat det nu, men tyvärr hjäper det inte. Felmeddelandet kommer upp igen.ta ur alla och sätt in 1 i taget