Annons

Fel i minneskortet

Produkter
(logga in för att koppla)

catalyst

Aktiv medlem
Hej. Jag har haft en del problem med minneskortet till min Canon Ixus 65, minneskortet är ett TwiniMOS SD på 2 gig. Bilder försvinner ibland, antingen står det "Ingen bild" eller "Fel i minneskortet". Jag har då inte gjort något konstigt med kameran, tagit några bilder och sedan stängt av kameran. Inte ens kopplat den till någon dator. Och sedan när jag sätter på kameran får jag detta meddelande. Sedan kan det gå någon månad utan problem, jag använder kameran precis som jag alltid gör, men sedan kan problemet vara där igen. Väldigt retfullt, hittat ett program där man kan rädda bilder. Men så ska det ju inte behöva vara?

Vet ni vad felet kan vara? Och om det är användarfel vill jag gärna ha reda på vad så jag inte gör om det? Hur ska man till exempel göra för att göra "korrekt" när man ansluter med USB till dator? Fast som sagt har problemet uppstått även utan att någon dator varit inblandad.

Tror ni det är fel på kameran eller minneskortet? Aldrig råkat ut för något sådant med min Nikon D70.

Väldigt tacksam för svar, åker nämlingen till London snart.

Med vänlig hälsning,
Therése
 
Therese?

har du nånsin formaterat minneskortet?

Om inte, så gör det direkt och du skall formatera det i kameran. Om du letar i kameramenyn skall du hitta ett kommando där
 
Har formaterat flera gånger och hoppats att problemet ska försvinna, men det händer fortfarande ibland. Men tack för din hjälp!
 
Har du testat andra minneskort? Jag har kört twinmos ganska mycket nu ich har inte några problem alls, men du kan ju haft otur.. testa gärna minnet i en annan kamera för att ringa in problemet.
 
Gissar på att det är minneskortet som det är fel på. Om jag testar det i en annan kamera, påverkar det själva kameran då? Att det blir fel på den också. Men ska testa ett annat minneskort i min lilla nu, hoppas på att det fungerar fint då. Tack för din hjälp!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.