Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel i forumet

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycker olyckligt, men det verkar som om vi inte kan göra ngt åt det i denna forumprogramvaran.

Vi skall ha det i åtanke iallafall.

Jag är rätt säker på att jag vet vad som händer.

När sidan skapas från databasen så hämtar den ett namn till en variabel, skriver ut det, och hämtar sedan in nästa namn till samma variabel. Är resultatet från db´n tomt så ändras inte värdet på variabeln, och så skrivs samma namn ut en gång till av misstag.

Borde gå att fixa om jag har rätt.

Fattar inte varför du snackar om programvara jämt. Det är ju bara kod som allt annat, eller har jag missat nått? Inte för att jag vill verka "besservissrig" men - behöver ni hjälp?

Forumet bygger på vBulletin som är en kommersiell forumprogramvara byggd i php. Clindh kan säkert fixa felet men det betyder förmodligen att han måste lägga in ytterligare en sak i checklistan över grejer att gå igenom när det kommer uppgraderingar av programvaran. Smidigare att inte röra de inköpta grejerna. Min gissning bara :)

Ok.. I fät the problem. Borde ju iofs gå att fixa utan att röra forumet. Man kan ju skita i att radera medelmmarnas namn, och byta ut det mot "raderad medlem". Det borde fixa tricket. Men visst, har dom mycket att göra så är det la ingen panik.

Ace, din sista tanke var precis vad jag tänkte göra, men jag tänkte att det skulle bli för lurigt att förklara. Men nu har du gjort det :)

Förmodligen kommer jag att göra någonting i den stilen. Men ibland vill medlemmar försvinna helt och alla spår.. Då blir det problem.

Precis som Jimh säger så ligger vBulletin lite bredvid resten av plattformen, därav kallar jag det programvara. Det är också för att vBulletin är köpt programvara som gör att detta dilemma uppstår.

Jimh har också helt rätt sin kommentar om lösningen och ev. följder.

Käckt elmfeldt! Då vet jag att du är uppe på banan. :D

Det enda spår du behöver ha kvar är ju medlemsid väl, och det kan dom väl inte ha något emot du har kvar. Jag menar, det har dom ju bara fått låna om man säger så. :)

Lycka till med hackandet!

Gammal tråd, men...

Varför anges raderade, avslutade medlemmar olika?

Det står olika "benämningar" om medlemmar som avslutat medlemsskap men det verkar inte finnas någon orsak till när vilket står eller när namnet lämnas kvar.

"Avslutat medlemsskap" kanske är självvalt och "Raderad medlem" kanske är på ert val?
Sen finns ju de som raderats på ert val som har namnet kvar och de som raderats på egen begäran som också har namnet kvar.

Varför inte lika? Alltså att aldrig lämna namnet eller tvärtom lämna namnet på alla?
Att köra olika från medlem till medlem verkar kunna skapa lite onödiga spekulationer.

Avslutat medlemskap är en senare tillagd status där medlemmen själv begärt avslutning. Raderad kan vara det om det är gjort för länge sen, men på senare tid när vi själva raderar ett medlemskap.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto