Annons

Favoritbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hejsan!
Nu var det ett tag sedan man var här igen men jag undrar nu: de bilder som jag kommenterat över 131 stycken, hur får jag alla dem till min favoriter eller måste jag flytta dem en o en?
Hr för mig att favoritbildknappen inte fanns då ellr såg jag den bara inte?
Mvh Eva

Vi har ingen funktion för att lyfta in alla de man kommenterat; förhoppningen är ju att medlemmar kommenterar både bilder de tycker är bra och bilder som är mindre bra, där man kan hjälpa fotografen framåt - och då har man ingen nytta av en funktion för att favoritmarkera allt man kommenterat.

Dessutom får man bara ha 100 favoriter - så man får applicera extra "hårda kvalitetskrav" på de bilder man väljer ut som favoriter, och gallra ibland så det blir lite omsättning bland dem.

Aha, ja det är klart, det tänkte jag inte på. Men det är ju så många fina bilder o jag kommenterar sällan dåliga bilder vilket kanske är synd men jag anser mig inte vara något proffs att säga något negativt om andras bilder när jag själv inte kan så bra.
Mvh Eva

Indianturbo skrev:
Aha, ja det är klart, det tänkte jag inte på. Men det är ju så många fina bilder o jag kommenterar sällan dåliga bilder vilket kanske är synd men jag anser mig inte vara något proffs att säga något negativt om andras bilder när jag själv inte kan så bra.
Mvh Eva

Om du lämnar kritik på en bild så är det ju bara din personliga åsikt och inte en absolut sanning.
Jag lämnar själv ickekonstruktiv kritik men försöker att hitta något som jag hade velat ändra på i bilden,det är inte att vara negativ,utan det är att försöka vara konstruktiv i sin kommentar.Sen kommenterar jag sällan bilder i hård kritikpoolen för jag ser sällan "felen" där,beror väl på mitt otränade kritiska öga.Däremot ser jag ofta "fel" i mjukstartspoolen,som även finns i mina bilder,som jag påpekar och då får fotografen och jag förhoppningsvis en knuff framåt så att vi utvecklas till att ta bättre bilder.

Eva,om du vill "öva" på din negativa och konstruktiva kritik får du gäna kommentera mina bilder,mottager hellre en negativ och konstruktiv kommentar än en ickekonstruktiv och positiv kommentar;-)

Senast ändrad:
Jo det är klart, jag är väl lite för blyg i det sammanhanget men jag tror jag skrev till någon att träden "störde" på en vacker alpbild men det kanske var på Reseguiden förresten?
Jo det är klart man skulle göra så men har svårt att säga någora negativa saker över huvud taget om andras verk.
Jag fick en gång så elak kritik så jag blev riktigt ledsen faktiskt just här så det var inte speciellt kul o få så elaka ord av någon på denna sidan speciellt när man inte kan så bra.
Mvh Eva

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto