Annons

falsk Bushmaster på blocket

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sverige i ett nötskal

Ja, tack Mats för att du varnade oss, för det var ju din intention från början.
Att det sedan spårade ur beror ju på att vi i Sverige saknar så kallat sunt förnuft, och vill vrida och vända på alla ord och juridiska aspekter, jag lägger mig inte i sånt trams.
Andemeningen är ju att någon försöker att dra vinning av ett etablerat namn, inget snack om den saken.
Huruvida det är olagligt eller inte lägger jag inte ens tid på att utvärdera, men jag tycker att din varningsflaggning är bra, och påminner oss alla om att vara försiktiga.
För trots alla varnande exempel, så blir fortfarande människor lurade.
Visst har vi undersökningsplikt och eget ansvar, men att iakttaga lite extra försiktighet är inte helt fel.
Och då känns det bra att i alla fall veta att den inte är du som står för denna annons.
Sedan är det upp till var och en att undersöka om denna säljare är seriös eller inte.
Lycka till!
M.V.H
/Tobias
 
Vad är det för fånerier och påhopp som vissa sysslar med i denna tråd? Ofattbart.

Här är det, tycker jag, helt tydligt att det är en bedragare i farten med avsikt att antingen tjäna pengar på Bushmasters ryktes bekostnad, Och det är väl bara mer än rätt att varna för sådana?

Vad är sannolikheten för att någon av en slump skulle välja "Bushmaster" som användarnamn, ange samma bostadsort som original-Bushmaster och sälja kamerautrustning, om det inte vore för att bedriva bedrägeri? Jag ser ingen som helst rationell förklaring bakom det skedda som tål dagsljus.
Det finns hopp om mänskligheten fortfarande :)
Mvh
Mats
 
Jag försökte komma i kontakt med denne Bushmaster och tom köpa ett av hans/hennes billiga objektiv. Jag fick inget svar och kontaktade Blocket med en anmälan om att annonsören kunde vara falsk. Mitt försök att köpa var kanske bara för att få det bekräftat att det var en luring i farten. Blocket har ju adress/tel nr på denne annonsör men det lämnas väl inte ut.

Den "riktige" Bushmaster har fått lite plåster på såren med en god reklam för hans egen seriösa verksamhet. Svarthandel/gråimport är ju inte olagligt vad jag förstår. Men om man inte skattar och redovisar moms för en verksamhet som är betydande, finns ju risk att man bryter mot gällande beskattningsregler. Men det kanske är en annan fråga.
 
Vad bra, ska folk bli hånade för att de lär oss intressant kuriosa och ökar allmänbildningen för oss andra. Det är verkligen låg nivå hos en person. Usch!


D


Jag men den har väl inte i denna tråd att göra!!
Har inget mot ubildning men om du läser tråden från början så ser du vad den handlar om och hur många bror duktig det finns, och att bara skriva som du gör visar på en obefintlig känsla för omständigheter.
Usch Usch!
 
Oj vilket jidder!
Nä jag blev inte tyst av det skälet,Jag blev bara så trött på alla som Du som inte kan ta mitt första inlägg som det var menat, att varna så ingen blev lurad!Men det är så många bror duktig precis som du på denna sida, och allt jag ville var att varna för att folk inte skulle bli lurade!
Men det kanske var fel av mig att göra det.
Det är den svenska Jante lagen i ett nötskal. Fan om folk kunde bli vuxna ngn gång och bara läsa vad man skrev och inte hitta på massa egna saker som är helt åtfanders.
Jag lägger detta åtsidan nu. och hoppas att ingen hunnit bli lurad.
Ni som vill diskutera import och bushmaster avel kan starta en egen tråd, tror det finns flera trådar om import redan, håll er där.

Texten är svår att läsa så för att förtydliga lite så undrar jag om det är så här du menar?

bror duktig=brorduktig
Jante lagen=Jantelagen
bushmaste avel=bushmasteravel


D
 
Jag men den har väl inte i denna tråd att göra!!
Har inget mot ubildning men om du läser tråden från början så ser du vad den handlar om och hur många bror duktig det finns, och att bara skriva som du gör visar på en obefintlig känsla för omständigheter.
Usch Usch!

Vad har ditt svar på hans trevliga korta inlägg om var Jantelagen kommer ifrån med tråden att göra?

Nä jag saknar troligen helt omständighetskänsla då jag inte ens vet vad det är för nåt. Ska googla på det :)
 
Texten är svår att läsa så för att förtydliga lite så undrar jag om det är så här du menar?

bror duktig=brorduktig
Jante lagen=Jantelagen
bushmaste avel=bushmasteravel


D

Det är gott att undervisa! Särskrivningar är en styggelse, men just i fallet "bror duktig" kan vi nog låta bli att slå ihop orden.
 
Vad har ditt svar på hans trevliga korta inlägg om var Jantelagen kommer ifrån med tråden att göra?

Nä jag saknar troligen helt omständighetskänsla då jag inte ens vet vad det är för nåt. Ska googla på det :)


Din pajas!
Jag skrev att du saknade känsla för omständigheter. Men du är ju så duktig på att läsa och skriva, så det förbryllar mig hur du fick det till att jag hittat på ett ord som omständighetskänsla??
 
Din pajas!
Jag skrev att du saknade känsla för omständigheter. Men du är ju så duktig på att läsa och skriva, så det förbryllar mig hur du fick det till att jag hittat på ett ord som omständighetskänsla??


Nejdå, jag vet bara inte vad det är för nåt. En som inte har känsla för omständigheter tänkte jag att den borde sakna omständighetskänsla. Men det kanske var fel tolkat av mig.

Vad innebär det att man saknar känsla för omständigheter eller i alla fall att den är obefintlig?



D
 
Skulle ni som nu kastar skit på Bushmaster vara i samma läge, kanske ni inte heller skulle bry er så mycket om varifrån Jantelagen härstammar eller få era skrivfel påpekade. Tvärtom tror jag ni skulle bli lätt irriterade på sådana kommentarer, och än mer irriterade på kommentarer som ifrågasätter er egen affärsverksamhet och rätt i saken.

Här är en person som råkat illa ut, och får så här dåligt stöd av sina fotokamrater. Skäms.
 
Jag tycker det framgår rätt tydligt. Måste det faktiskt förklaras? Skulle du känna dig bekväm och lycklig i hans situation?
Om han nu är en av dem som håller på med svartimport och säljer till privatpersoner, jag säger inte att det är så men det är ju det intrycket man får. I så fall är ju knappast fotosidans mr bushmaster mer seriös än den som annonserar på blocket.
 
nu börjar det likna förtal också!!
Vad menar du med skurk?
Jag har printat detta nu så, får tala med min jurist om det kan klassas som förtal, skulle tro det!
Vi får se.

Nej, jag menar bara att jag uppfattade det hela så. Sa att jag kan ha fel.

Därför jag bad om nån kunde sammanfatta det hela så att missförstånd kan rätas ut.


D
 
det här är nog den mest irrelevanta, men roligaste tråden på länge, perfekt att läsa en fredag, så kör hårt grabbar (verkar bara vara grabbar!), kom igen, ge igen...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.