Annons

falsk Bushmaster på blocket

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bushmaster är en riktigt giftig orm. Dessutom är det (kanske just på grund av det) ett riktigt vanligt smeknamn.

/K
 
Även du kan begå ett brott, tex förtal. :) Att många fler än du använder smeknamnet "Bushmaster" är inte direkt något unikt för just dig. Att någon använde samma smeknamn som dig på en annan internetsite betyder inte att den personen försöker nyttja ditt "goda rykte", jag har hängt på olika fotositer sedan 2005 och har ALDRIG hört talas om dig, jag har dock hört talas om Bushmaster men INTE dig och ditt smeknamn. Betyder det att du försöker dra nytta av andras goda rykte när du har tagit smeknamnet Bushmaster? Förmodligen. Frågan är vem av alla andra 10.000-tals bushmasters där ute som ska polisanmäla dig för dina brott?

Det är även ett registrerat varumärke, att du försöker dra nytta av någon annans inarbetade goda rykte kan bli dyrt när utländska företag vill stämma dig för dina brott. :)

Man slutar aldrig att förvånas på hur stort visas egon är! Kanske dags att skatteverket även får registrera våra nicknames? :)

Hej!
inte bara smeknamnet som gjorde saken, han skrev även en del saker jag har haft i mina annonser som är unikt för mig.

Och bara för sakens skull. Jag var först i Europa att Avla Bushmaster bebisar (Lachesis melanocephala X stenophrys)
Föräldra djuren kom från Dean Ripa i usa han har forskat på Bushmaster och skrivit en fantastisk bok om dessa. Han spelar också musik numera!

http://www.bushmasterbook.com/bushbook-new3.htm
Mvh
Mats
 
Inte för att det har någon betydelse men jag brukar vara på Fred Mirandas Foto forum. Där var en Bushmaster för länge sen.
Och ingen kan ju veta att han var först med att avla bushmaster bebisar i hela Europa :)
 
Inte för att det har någon betydelse men jag brukar vara på Fred Mirandas Foto forum. Där var en Bushmaster för länge sen.
Och ingen kan ju veta att han var först med att avla bushmaster bebisar i hela Europa :)

som sagt inte bara alias som jag sa!
allt är gjort för att peka på mig, bostadsort, namn, mm
och som jag skrivit till håkan.
det är inte du som får alla jävla mail av folk som vill köpa saker!
 
Ja jag håller med dig om att det givetvis är en skojare på blocket.
Men resten med att det skulle vara "ditt" smeknamn är ju bara löjligt. eller påstående om att du är den första i Europe med "bushmaster bebisar"
 
precis, jag är inte osnygg, lider faktiskt med dig att du blir utsatt för att någon ger intryck av att vara du, vilket ju såklart är fallet, och med stor säkerhet en bedragare. Eller kanske en konkurrent om att direktimportera privat och sälja genom dessa kanaler, vem vet. För att svärta ditt namn snarare än att vara bedragare mot köpare. Vilka tävlar med dig om denna svartimport? Men det jag skrev tidigare och raljerade lite kring är att jag inte kan se att personen ifråga gör något brottsligt så länge han/hon inte lurar någon, bostadsort och ett ormnamn som inte är skyddat lär knappast få någon polisen eller någon åklagare att inleda en förundersökning, det kan jag lova.
 
Ja jag håller med dig om att det givetvis är en skojare på blocket.
Men resten med att det skulle vara "ditt" smeknamn är ju bara löjligt. eller påstående om att du är den första i Europe med "bushmaster bebisar"
Hej!
därför jag vet att jag var först med just den arten jag skrev är att de kommer från Dean ripa och, med alla mina kontakter vid den tidpumkten (runt 98-99) som höll på med giftormar så fanns det vad jag förstår inga andra melanocephala i terrarier, då det är en av det absolut mest ovanliga ormar, och därför kan jag med säkerhet dra den slutsatsen, sedan vad du tror att du vet bryr jag mig inte mycket om.
Mvh
Mats
 
precis, jag är inte osnygg, lider faktiskt med dig att du blir utsatt för att någon ger intryck av att vara du, vilket ju såklart är fallet, och med stor säkerhet en bedragare. Eller kanske en konkurrent om att direktimportera privat och sälja genom dessa kanaler, vem vet. För att svärta ditt namn snarare än att vara bedragare mot köpare. Vilka tävlar med dig om denna svartimport? Men det jag skrev tidigare och raljerade lite kring är att jag inte kan se att personen ifråga gör något brottsligt så länge han/hon inte lurar någon, bostadsort och ett ormnamn som inte är skyddat lär knappast få någon polisen eller någon åklagare att inleda en förundersökning, det kan jag lova.
Kan du utveckla ditt resonemang om svartimport. Kanske är det det just det det handlar om, att någon vill jäklas med en konkurrent?
Jag mailade den "falska" Bushmastern och bad om att få kvitto, gärna med moms, då listan på objektivens värde vittnade om att verksamheten var av icke ringa art. Naturligtvis inget svar.
 
svart- eller gråimport brukar man kalla import som sker vid sidan av de vanliga kanalerna genom generalagenten. Antingen sker det genom företag, ryktades ju bl a förut om att Japanphoto själv importerade Canon till viss del och gav egen garanti (så inte längre verkar det som), dels privatpersoner som har det som en egen liten fritidssysselsättning. Det senare fallet behöver absolut inte vara olagligt eller så, men ibland fuskas det med tullar och moms, och man kan då hålla lägre priser. Detta är dock en risk importören tar och inget som drabbar eventuell köpare i Sverige. Det man förlorar är snarare garanti och skydd enligt konsumentköplagen då denna enbart gäller förhållandet mellan konsumnet och näringsidkare.
 
Oseriöst

Känns inte seriöst, oavsett vilken av de båda bushmaster som ligger bakom annonsen. Skaparen av den här tråden blev märkligt tyst när det antyddes att det handlar om svartimport...
 
Känns inte seriöst, oavsett vilken av de båda bushmaster som ligger bakom annonsen. Skaparen av den här tråden blev märkligt tyst när det antyddes att det handlar om svartimport...

Oj vilket jidder!
Nä jag blev inte tyst av det skälet,Jag blev bara så trött på alla som Du som inte kan ta mitt första inlägg som det var menat, att varna så ingen blev lurad!Men det är så många bror duktig precis som du på denna sida, och allt jag ville var att varna för att folk inte skulle bli lurade!
Men det kanske var fel av mig att göra det.
Det är den svenska Jante lagen i ett nötskal. Fan om folk kunde bli vuxna ngn gång och bara läsa vad man skrev och inte hitta på massa egna saker som är helt åtfanders.
Jag lägger detta åtsidan nu. och hoppas att ingen hunnit bli lurad.
Ni som vill diskutera import och bushmaster avel kan starta en egen tråd, tror det finns flera trådar om import redan, håll er där.
 
Känns inte seriöst, oavsett vilken av de båda bushmaster som ligger bakom annonsen. Skaparen av den här tråden blev märkligt tyst när det antyddes att det handlar om svartimport...

Det här forumet har ju verkligen ballat ur, så fort någon skriver något så blir man ju påhoppad, helt sjukt.

Förmodligen beror ju detta på att vissa har svårt att hävda sig vid en person till person koversation. nu hoppar jag ju iofs på folk med, men jag förstår inte...
 
Vad är det för fånerier och påhopp som vissa sysslar med i denna tråd? Ofattbart.

Här är det, tycker jag, helt tydligt att det är en bedragare i farten med avsikt att antingen tjäna pengar på Bushmasters ryktes bekostnad, Och det är väl bara mer än rätt att varna för sådana?

Vad är sannolikheten för att någon av en slump skulle välja "Bushmaster" som användarnamn, ange samma bostadsort som original-Bushmaster och sälja kamerautrustning, om det inte vore för att bedriva bedrägeri? Jag ser ingen som helst rationell förklaring bakom det skedda som tål dagsljus.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.