Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fakr or Foto

Produkter
(logga in för att koppla)
5 av 10 :)
Det var inte alls lätt. Tyckte de flesta såg ut som någonting som skulle kunna tillverkas med hjälp av en kamera och film. Snygga bilder.
Är nog ganska naiv och inte så säker på vad man ska kolla efter.
Skoj grej.
 
svårt att se på så små bilder.. 7/10 fick jag.

usch, snart så vet man varken ut eller in då man presenteras bild/film.

Mvh
Johan
 
:mad: Jag åkte dit på spiken (ej med hammaren) och de blå glasen.
Med andra ord; 8 av 10! :)

Bonusbilderna blev ju klart värre. Jag var så säker på att ett av dem var datorrenderad så jag fick försöka X-antal gånger innan det blev rätt där!

Glas, metall och vatten är nog bland det svåraste att datorrendera. Besticken tyckte jag såg onaturliga ut, medan spiken såg ut att vara riktiga!
De blå glasen funderade jag på om de var äkta eller ej, men tyckte til slut att de såg äkta ut...:mad: Medan vinglaset kännes äkta direkt!
Vattendropparna i gräset såg inte riktigt äkta ut vilket de på bordet gjorde. Svårt att säga vad som är den stora skillnaden, men vattendroppar på gräs brukar inte bli riktigt så gröna!

På ett sätt så spelar det nog ingen roll om det är datorrenderat eller äkta när man ser på bilder/film. I filmer har man ju nästan alltid använt sig av stuntmän vid vissa farliga scener. Om det går att lösa med darorrendering med bibehållen kvalitet gör u inte det något. Man får ju ändå försöka sålla bort det som är möjligt att göra i verkligheten eller inte! ;)
 
9/10:D

Hade fel på de utslängda spikarna. Jag var såååå tveksam på den. Så bestämde man sig för fel

:p
 
Fick resultatet 7 rätt av 10. Lite lurigt när man vet vad som är möjligt att göra i en studio med ljussättning, bakgrunder och storformatskameror.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.