Annons

Försvunnen diskussion!

Produkter
(logga in för att koppla)
Utställningar passar under utställningar där de syns tydligast och verkligen marknadsförs (bland annat på FS framsidan), vilket måste vara syftet med att lägga in den.

Där har vi även skruvat om för att utställningarna mm skall synas ännu bättre, och det man ser där nu ett steg på vägen. Se http://www.fotosidan.se/calendar.

Men man skulle även kunna tänka sig att eventuella bilder som promotar utställningen även skulle synas direkt i listan för att göra det ännu mer attraktivt. Likaså tänkte vi att man skulle kunna söka per län (eller kanske stad) så att man enklare skall hitta utställningar etc inom sitt närområde.

Vi har även tagit hjälp med att lägga in utställningar så att de direkt skall komma in så fort vi får förslag eller mail.

Så svaret är att vi hade flyttat detta till denna del av FS där den hör hemma.
 
Jeppe skrev:
Vi är väldigt restrektiva med bortplockning av inlägg. Det är först när de bryter mot reglerna.. Vårt arkiv över bortplockade trådar innehåller ungefär 0,002% av alla trådar som postas. Trippla den siffran så kommer man nog mer i närheten av hur många som totalt är bortplockade (vissa poster bryter så tydligt mot reglerna att de inte ens sparas).

Så då ställer jag frågan igen: Plockar vi då bort för mycket?

Eftersom jag inte fick något riktigt svar på min fråga så upprepar jag mig själv...

Personligen tycker jag detta är lite av en storm i ett vattenglas då det var rätt solklart att personen hade direkt anknytning till företaget.

Kanske är det just för att vi har en lite hårdare linje när det gäller reklam som forumet är förskonat från detta.... Själv så stör jag mig mer på alla dessa förtäckta säljannonser i forumet och folk som lägger in att just ett sådant som efterfrågas i en tråd finns till salu (oftast inte bland radannonserna då).
 
Jag tror det är få som tycker att reklam skall tillåtas i forumen. Mig veterligen plockas det inte bort för mycket reklam.

Jag tycker man skulle kunna vara betydligt hårdare vad gäller att plocka bort inlägg av den ohövliga typen.
 
Nej verkligen inte sådan av den ohövliga typen. Skulle telia stänga ner ett samtal om någon blir upprörd?


Nej.
 
Jeppe skrev:
Personligen tycker jag detta är lite av en storm i ett vattenglas då det var rätt solklart att personen hade direkt anknytning till företaget.
Det jag ser som mest faschinerande med detta fall är att Elfa tydligen har det så knapert nuförtiden att dom måste göra smygreklam för en 99-kronors kamera på en fotosight:)

//Larsa
 
Jag var mest sugen på o se hur bilderna blev av kameran. Är det någon som har köpt och testat, skulle vara väldigt tacksam för en testbild i så fall, blev nämligen väldigt sugen på att köpa nåra till ett litet projekt jag håller på med...
 
elmfeldt skrev:
Alla utställningar promotas på FS framsida och utöver det på http://www.fotosidan.se/calendar/. Där syns de bäst och har ett specialgjort GUI för att synas tydligt. I forumet har Christer svarat vilka regler vi har.

Att reklam inte är tillåtet i forumet känns rimligt. Du säger inte det, men hänvisade till Christer. Det står också uttalat i fotosidans regelverk.

Det jag undrar är om reklamförbud framöver kommer gälla alla medlemmar. Kvinnor, män, amatörer och proffs. Kommer det gälla oavsett efternamn och kändisskap?

Anledningen till frågan är att jag sett reklam som tillåtits utan agerande från admin.
 
Alla inlägg med reklam som vi upptäcker ta vi bort. Jag har inte sett att du rapporterar den reklamen så det är möjligt att vi missat det.
 
Nej jag vill inte vara gnällspik, jag förutsätter att ni har koll. Ni kan inte bygga siten så att ni är beroende av oss dödliga.

Ta in fler moderatorer om det behövs.
 
Vi har inga problem med att ta hand om de forumrapporter som kommer in. Så det är bara att rapportera.
 
Ni bör inte förlita er på rapporter. Ni bör kunna övervaka själva.

Varför skulle man vilja skvallra?
 
Vi både övervakar och läser rapporter. Ibland använder vi också rapporterna som komplement till våra egna omdömen trots att vi sett diskussionerna redan. Jag tycker det är ett system som funkar bra.
 
Jag tycker det är topp att reklaminlägg sållas, men info/diskussioner om utställningar, böcker och vissa evenemang kanske kunde vara undantagna sånt som ses som reklam annars? Jag tycker trådar om sånt är bra mycket intressantare än de flesta tekniktrådar och tycker forumet fungerat bra som det gjort hittills. Då såna diskussioner fått finnas och då produktreklam av företag sållats..
 
lottawe skrev:
Jag tycker det är topp att reklaminlägg sållas, men info/diskussioner om utställningar, böcker och vissa evenemang kanske kunde vara undantagna sånt som ses som reklam annars? Jag tycker trådar om sånt är bra mycket intressantare än de flesta tekniktrådar och tycker forumet fungerat bra som det gjort hittills. Då såna diskussioner fått finnas och då produktreklam av företag sållats..

Att peppa för utställningar är ju reklam på samma sätt som allt annat. Jag tycker forumet skall hållas till diskussioner om bild och teknik.

Kalendern räcker bra för info om utställningar, release av böcker eller vad det nu kan vara.
 
Det jag menar är att det kan bli intressanta diskussioner om böcker/utställningar mm, samt att de kan fungera som inspirationskälla om de får tas upp i trådar..
 
konstkvarteret.se m.fl (för det finns minst ett svenskt forum till med samma regler) tycker jag har bra regler vad gäller reklam. (Och så har det väl hittills funkat på fotosidan med utan problem?)

"Reklam är inte tillåtet
Det är inte tillåtet med annonser av typen köp eller sälj. Du får inte heller göra reklam eller annonsera för kommersiella tjänster i Konstkvarteret. Naturligtvis får du informera om utställningar, tidskrifter, böcker och evenmang av olika slag. Men kom ihåg att det är ett debattforum och ingen prylmarknad eller annonstorg."


Källa: http://www.konstkvarteret.se/viewtopic.php?t=354
 
lottawe skrev:
Det jag menar är att det kan bli intressanta diskussioner om böcker/utställningar mm, samt att de kan fungera som inspirationskälla om de får tas upp i trådar..

Jag vet att fs haft en flumig gräns där man själva försökt definiera vilka som får informera om utställningar beroende på om man är amatör eller om man försöker maknadsföra sig eller om man är frilands eller om man är proffs... flummigt flummigt.

Om nu all reklam blir otillåten enligt tidigare inlägg känns det strikt.

Alternativet vore att all reklam var tillåten, men det blir lika jobbigt som att försöka dra gränslinjen, fast på annat sätt.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.