Annons

Försvunnen diskussion!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var ju någon som ställde frågan om var gränsen för reklam går, så den är antagligen bortplockad av admin av den anledningen.

Greven
 
Jag tycker det är för mycket bortplockning här på forumet...jag ville ju köpa en sån kamera, jättebra att nån berättade att den fanns!

Var ett helsikes detektivarbete att hitta skiten utan den diskussionen.
 
Om gränsen gick där borde väll
ca 75 procent av alla inlägg på denna sida
plockas bort med tanke på alla kamera märken som nämns 8>

eller?
 
Jag fattar inte heller varför den tråden togs bort. Det stod väl inte mer i den än det står i andra trådar om olika kameramärken och länkar till webbutiker, leverantörer odyl. Det räcker med att läsa en tråd där det frågas efter vilken dslr som ska köpas.

Ps. Om någon vill ha länken till elektronikbutiken som säljer kameran så har jag kvar den. :)
 
Varför är det ok att skriva om var vissa kameramodeller kan inhandlas och vad de kostar, men skriverier om andra kameramodeller leder till att hela trådar försvinner?

Vad är skillnaden mellan "E***** har N**** D*** för 1****:-" och "E*** har liten kamera för 99:-"? Är det priset? Är det för att en kamera för 99:- inte köper reklamplats? Är det för att någon frågade om reklam i tråden?
 
Om forumet vore totalt sponsrat så vore det väl begripligt, men när det finns betalande medlemmar så är det något märkligt att man inte kan diskutera vad man vill som handlar om återförsäljare, priser och sådant:-(

Edit: Man kan ju undra hur fasen administratorerna kan avgöra om det är "reklam" eller inte när en privatperson tipsar om något. Är inte alla tipstrådar om produkter i så fall reklam?
 
Senast ändrad:
Jag vet inte vilken moderator som plockade bort denna, men jag såg rapporten; den som startade tråden och tipsade om produkten hade tydligen anknytning till företaget som sålde den.

Det är det som är skillnaden på vanliga tips om produkter och "smygreklam/inlägg för egen vinning" som vi skriver om i reglerna. Kan man tjäna något ekonomiskt på inlägget tex dra trafik till egen reklamfinansierad sajt, dra kunder till sin butik etc så är det inte OK.

Nå i det här fallet verkar det ju inte så "allvarligt"; tipsaren som startade tråden medverkar tydligen i bla Elfas katalogproduktion (enlig sin profil) men får väl knappast mer betalt för detta lilla tips.

Här får ni länken till produkten det gällde:
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=9868.htm
 
anw skrev:
Jag tycker det är för mycket bortplockning här på forumet...

Vi är väldigt restrektiva med bortplockning av inlägg. Det är först när de bryter mot reglerna.. Vårt arkiv över bortplockade trådar innehåller ungefär 0,002% av alla trådar som postas. Trippla den siffran så kommer man nog mer i närheten av hur många som totalt är bortplockade (vissa poster bryter så tydligt mot reglerna att de inte ens sparas).

Så då ställer jag frågan igen: Plockar vi då bort för mycket?
 
Aha! Var den en sån person. Hmm.

Nåja, jag är halvt snålänning (och halvt utlänning) och ska testa att plåta med min *ist DS inställd på sämsta bildkvalitet. Det torde bli liknande resultat. Då har jag sparat 99 kr + porto. :)
 
Makten skrev:
Om forumet vore totalt sponsrat så vore det väl begripligt, men när det finns betalande medlemmar så är det något märkligt att man inte kan diskutera vad man vill som handlar om återförsäljare, priser och sådant:-(

Edit: Man kan ju undra hur fasen administratorerna kan avgöra om det är "reklam" eller inte när en privatperson tipsar om något. Är inte alla tipstrådar om produkter i så fall reklam?

Håller med. Blir inget förnyat betalmedlemskap för min del.
 
Makten skrev:
Edit: Man kan ju undra hur fasen administratorerna kan avgöra om det är "reklam" eller inte när en privatperson tipsar om något. Är inte alla tipstrådar om produkter i så fall reklam?
Vi plockar bara bort en tråd om det är uppenbart att personen som tipsar är förknippad med företaget eller produkten; man skriver i sin egen profil var man jobbar, mailadressen avslöjar en, första inlägget är ett länktips till sajt man står som ägare till etc.

Vi tycker inlägg och diskussioner skall vara objektiva, ivartfall så objektiv som en privatperson som skriver om egen utrustning kan vara. Märkesfanatiker är ju OK att vara, om man nu inte har egen vinning på att pusha sitt favoritmärke. Fundera på hur det skulle se ut här om det var frit fram för företagsrepresentanter mfl att skriva inlägg i egen sak.
 
Kan man inte göra något åt sidan som man kommer till när man försöker komma åt en sådan diskution. Tex att det står att sidan är bortplockad av admin pga regelbrott eller liknande. Nu så får man ju upp texten om att man inte har rätt att utföra funktionen.

Greven
 
Hur ställer fotosidan sig till en tråd som skapas om en utställning där trådskaparen är en av utställarna och som givetvis har nytta av att den exponeras så mycket som möjligt vilket kan medföra att fler bilder säljs?
 
Graal. Jag har gjort det (iof under wfs då, men..)
Jag är också väldigt glad för att jag kunnat upptäcka vissa andra utsällningar via forumet och tycker det är jättepositivt att de lyfts fram. (Särskilt som många en period försvann från förstasidans aktuella evenemang..)

Kanske kan ses som en inbjudan till trevlig upplevelse om en utställare startar tråd med sådan information?

Jag hoppas verkligen att det är ok och kommer att få förbli ok.
 
Lotta, jag tycker som du. Men är man så noga med regler vad gäller tips om olika kameror och var man kan köpa dom så vill jag ha klarlagt vad som gäller i dessa fall?
 
"Det är det som är skillnaden på vanliga tips om produkter och "smygreklam/inlägg för egen vinning" som vi skriver om i reglerna. Kan man tjäna något ekonomiskt på inlägget tex dra trafik till egen reklamfinansierad sajt, dra kunder till sin butik etc så är det inte OK."

Hur tolkar man det vad gäller tips om egna utställningar i forumen?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.