ANNONS
Annons

Första sytemkameran!

Produkter
(logga in för att koppla)
Har nu fått orderbekräftelse från både cyberphoto och rajala.
MEN då läste jag:

Canon EF-S 15-85mm 3,5-5,6 IS USM
Nyhet! Leverans Oktober!
Bekräftad leverans: 2010.07.02 (Inte levererad)

Jag har läst om folk som har väntat två veckor på saker från rajala och det kan jag acceptera men 3 månader?! ehm...

Finns det inget paket med kamera och normalzoom? Ta det istället då vet jag. du måste ju ha en glugg. Eller köp något begagnat här på FS.

Finns det inget paket med kamera och normalzoom? Ta det istället då vet jag. du måste ju ha en glugg. Eller köp något begagnat här på FS.

Det där var ju ett sånt paket, med lite bättre objektiv än vanlig kitzoom. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu, funderar på att köpa kamera på expert för samma pris och leta begagnat objektiv.

Förresten så är inte kameran levererad än heller, antar att den skickas i oktober också :/

Det där var ju ett sånt paket, med lite bättre objektiv än vanlig kitzoom. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu, funderar på att köpa kamera på expert för samma pris och leta begagnat objektiv.

Förresten så är inte kameran levererad än heller, antar att den skickas i oktober också :/
Varför inte köpa en 550D? Den kan du väl få direkt och så får du mer pengar över till objektiv. Den tar säkert lika bra bilder som 50D. Man ska inte lägga för mycket pengar på själva kameran, den blir snart omodern, men objektiven ska man inte knussla på. Det är där bildkvalitén sitter, främst.

Varför inte köpa en 550D? Den kan du väl få direkt och så får du mer pengar över till objektiv. Den tar säkert lika bra bilder som 50D. Man ska inte lägga för mycket pengar på själva kameran, den blir snart omodern, men objektiven ska man inte knussla på. Det är där bildkvalitén sitter, främst.

550D kostar lika mycket, så det hjälper inte nåt vidare...

CANON EOS 550D + EF-S 15-85/3.5-5.6IS kostar 13990 kr, rajala har verkligen konstiga paketpriser

Här en 550D + en kitzoom för 8000:- Då kommer du igång och har pengar över till fler och bättre objektiv.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=550D1855

Här finns också 50D i lager:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=50D18200

Jag kan få 50D + 18-55 för samma pris, och valet av 50D istället för 550D gjorde jag faktiskt för längesen.

Jag vet att 50D finns på lager på cyberphoto också, dock för nästan 2000 mer än expert och rajala om man bara köper huset.

Jag kan få 50D + 18-55 för samma pris, och valet av 50D istället för 550D gjorde jag faktiskt för längesen.

Jag vet att 50D finns på lager på cyberphoto också, dock för nästan 2000 mer än expert och rajala om man bara köper huset.
Ja, fast Rajala har det uppenbarligen inte. Det beror ju på hur mycket man värderar att ha en kamera nu jämfört med sedan. Om tre månader kanske du kan köpa setet på Cyberphoto för samma pris som hos Rajala. Jag gissar att de bara försöker binda upp kunder på detta sätt.

MEN då läste jag:
Canon EF-S 15-85mm 3,5-5,6 IS USM
Nyhet! Leverans Oktober!
Bekräftad leverans: 2010.07.02 (Inte levererad)
Undrar om inte det där med "Nyhet! Leverans Oktober!" är något skräp som ligger kvar sedan i höstas -- då var ju objektivet en nyhet och de första levererades just i oktober. Du har väl bekräftelse på att din glugg ska levereras nästa vecka!?

Undrar om inte det där med "Nyhet! Leverans Oktober!" är något skräp som ligger kvar sedan i höstas -- då var ju objektivet en nyhet och de första levererades just i oktober. Du har väl bekräftelse på att din glugg ska levereras nästa vecka!?

Ja, så är det säkert. Bortse från mitt inlägg.

Jaha, ja så kan det ju vara. Om jag hade tänkt mig för innan jag gjorde beställningen så skulle jag gjort ett användarkonto på rajalacamera.se, då hade jag ju kunnat se ifall det var levererat nu. Eller så kanske det kommer ett mail om det.

Hämtade ut båda paketen idag.
Kameran och objektivet kom redan i tisdags, tillbehören igår kväll (Även fast de skickades innan helgen).

Har varit ute och testat samt läst igenom manualen grovt. Snart kommer nog lite bilder!
Än så länge är jag nöjd, jag ångrar inte en sekund att jag köpte stativet också, underlättar väldigt mycket.

Alla inställningsmöjligheter känns inte som nåt problem alls, så jag ångrar inte att jag köpte en "semiproffs"-kamera från början. Inställningarna och navigationen är så logiskt det kan bli.

Dessutom hade de klämt ner en Bounty-godis i Cyberphotopaketet :D Vågar man äta den?

Hursomhelst, ville bara säga hur det gick.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar