Annons

förslag: introduktionsartikel för nya medlemar

Produkter
(logga in för att koppla)

Pott

Aktiv medlem
Vad sägs om en introduktionsartikel där lite tankar och ideer kring fotosidan förklaras. regler, tips på hur man kommer igång...
Förklaring av hur forumsökmotorn fungerar!

Jag tror det finns ett behov, tex. idag fick vi en ny medlem klockan 2003-12-23 21:24:54
Redan klockan 2003-12-23 21:31 hade medlemen postat sin stora fråga om vilken av några digitalkameror han skulle köpa. Det är ju givetvis en relevant fråga och vi är ju många här på fotosidan som har möjlighet att hjälpa till. Samtidigt kan jag ju tycka att man kanske bör ägna lite mer än 5 minuter åt att söka i gamla trådar och leta svaren istället för att upprepa samma fråga igen.

Är forumsökfunktionen kanske lite svår att använda innan man förstår sig på den?

Vad säger ni medlemmar, gamla som nya, skall man ha någon sorts introduktionsartikel och isf vad skall den innehålla?

/pott

Vi har iallafall en mycket bra artikel som introducerar till fotograferingens grunder. Den håller jag på att lägga in nu.

Men nog borde vi ha en om kamerateknik också, men det känns som om utveckling går så snabbt att det hela tiden förändras.

Ibland pratas om en FAQ också (en bank för frekvent återkommande frågor), men kanske det också är svårt att sammanställa.

Det är nog svårt med artiklar om den senate digitaltekniken, jag är själv inte så insatt men det verkar ju komma nya tekniker och produkter ganska ofta. Dpreview har väl mycket info om det senaste senaste innom digitaltekniken, kanske räcker det att hänvisa dit!?!

Jag läste en av diskussionerna kring en faq, frågan är bara vad den skall innehålla...

bra med ytterligare artiklar om fotograferings grunder även om jag tycker ni har redan har flera som är bra.

Jag tror dock fortfarande att en liten introduktion till fotosidan kunde vara bra, lite tips, lite etik, hur man söker bilder och diskussioner mm...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar