Annons

Försäkring

Produkter
(logga in för att koppla)

MalinLavén

Aktiv medlem
hej!
Jag har ganska dyr fotoutrustning, och är tyvärr ganska klantig av mig, så ska jag iväg i sommar med. Så jag undrar om det finns någon speciell försäkring som täcker all min fotoutrustning?
Också om jag köper nytt.
Mvh Malin

hej!
Jag har ganska dyr fotoutrustning, och är tyvärr ganska klantig av mig, så ska jag iväg i sommar med. Så jag undrar om det finns någon speciell försäkring som täcker all min fotoutrustning?
Också om jag köper nytt.
Mvh Malin

Min kamerautrustning ligger i mitt företag och är försäkrad med två försäkringar, en i den störa allmäna (motsv hemförsäkring), en kameraförsäkring.

Principen blir då händer något med alltihop träder den stora in och självrisken är högre (10 000). Händer något med någon del in blir självrisken mindre t.o.m. i vissa lägen noll.

Så vid brand större stöld => stora, tappat objektiv => den lilla.

Principen blev bra ersättning vid skada - till lägsta försäkringskostnad kostnad, kolla med ditt försäkringsbolag, jag har fö. Trygg Hansa via ombud men resten av bolag har säkert liknande upplägg.

Senast, ett nytt objektiv tappat i stengolvet på Arlanda - nytt utan knussel, ingen självrisk.

Senast ändrad:
Så jag undrar om det finns någon speciell försäkring som täcker all min fotoutrustning?
Förmodligen täcker din hemförsäkring, speciellt om du har ett allrisktillägg. Kolla villkoren!

Det finns förstås en risk att din utrustning är så stor att hemförsäkringen inte räcker till, eller att du är så yrkesmässig att den inte gäller. Då vet jag att både Folksam och försäkringskonsulten Gefvert har lösningar att erbjuda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar