Hermanssson
Aktiv medlem
I mitt fall så hade kameran inga problem att hitta fokus, utan problemet var att från det att man tryckte ned avtryckaren helt (efter att fokus låst) tills att slutaren öppnade blev det en fördröjning på allt mellan någon hundradel på upp till ett par sekunder.
Fick förklara samma sak 3ggr för teknikern som hade snöat in på själva fokus låsnigen.
Senaste FW och kameran återställd.
Exakt samma med min kollegas kamera som jag har i handen här. Om vi ställer objektivet på manuell fokus har vi uteslutit all typ av autofokus-problematik, och felet kvarstår. Jag är inne på att det är något med avtryckaren..
Pratade precis med Canon RCC i Mölndal, som spontant inte kunde svara på vad detta kan bero på. Man tycker ju att de borde ha lite kunskap/erfarenhet av problemet vid det här laget, men tydligen inte. De rekommenderade att jag skickade in den till Intervision för en kontroll, då de hade kortare handläggningstider än RCC.
Jag tänkte börja med en uppdatering av Firmwaren, men jag tror inte att det hjälper. Återkommer med resultat!