Annons

Förbjud fotografering av små barn.

Produkter
(logga in för att koppla)
Anders Östberg skrev:
Det går väl utmärkt att korta ner det man citerar ...

Jag brukar göra likadant :) Hittils har ingen klagat. Ofta innehåller ju ett inlägg flera olika delar, som kanske bara har svaga band till varandra, och då är det ju vettigt att bara citera den delen man vill svara på, annars kan det bli svårt att förstå vilken del svaret syftade på. :)
 
Satt och tänkte på en sak i bilen på väg hem idag apropå att man ska springa runt och fråga. Skulle inte alla föräldrar kunna fråga alla runt omkring om det är okej att deras ungjävlar lever rövare på bussen, pendeln, tunnelbanan, lunchresturangen och bion? Och ifall det är okej att de går tre barnvagnar i bredd och blockerar hela trottoaren och ingångarna till butikerna där de ställer sig under air condition utblåsen?

När vi ändå är igång så kan vi väl hägna in alla lekparker och så får man betala en tia eller nått för att vara där i en timme? Då slipper jag betala kommunens lekplatser eftersom jag ändå inte är önskvärd där. Föräldrar lägger så mycket pengar på en massa plastskit till leksaker så då kan de köpa en leksak mindre så har de en 20-30 timmars lektid i en lekpark istället? Går ju liksom sätta plank runt och få andra än barn och föräldrar lär ju vara intresserade att komma in i lekparken om det kostar pengar.

Bara en idé liksom.

Mvh
Maverick
 
Maverick skrev:
Satt och tänkte på en sak i bilen på väg hem idag apropå att man ska springa runt och fråga. Skulle inte alla föräldrar kunna fråga alla runt omkring om det är okej att deras ungjävlar lever rövare på bussen, pendeln, tunnelbanan, lunchresturangen och bion? Och ifall det är okej att de går tre barnvagnar i bredd och blockerar hela trottoaren och ingångarna till butikerna där de ställer sig under air condition utblåsen?

När vi ändå är igång så kan vi väl hägna in alla lekparker och så får man betala en tia eller nått för att vara där i en timme? Då slipper jag betala kommunens lekplatser eftersom jag ändå inte är önskvärd där. Föräldrar lägger så mycket pengar på en massa plastskit till leksaker så då kan de köpa en leksak mindre så har de en 20-30 timmars lektid i en lekpark istället? Går ju liksom sätta plank runt och få andra än barn och föräldrar lär ju vara intresserade att komma in i lekparken om det kostar pengar.
Var trafiken jobbig idag?
 
Maverick skrev:

Bara en idé liksom.

Mvh
Maverick

Å precis som fredrik så slog snilleblixten ner hos mig idag.

Child detection! - Efter succen med face detection kommer nu uppföljaren!

Enda skillnaden är att kameran låser sig och gör det omöjligt att ta bilder när det finns barn med inom synhåll.


Borde bli standard rätt snabbt va? ;)
 
laan skrev:
Å precis som fredrik så slog snilleblixten ner hos mig idag.

Child detection! - Efter succen med face detection kommer nu uppföljaren!

Enda skillnaden är att kameran låser sig och gör det omöjligt att ta bilder när det finns barn med inom synhåll.


Borde bli standard rätt snabbt va? ;)
Jobbigt om man fotar en dvärgcirkus. Eller rullstolsbasket. ast man skulle kunna slå av eller på child detection i customs-funktionerna.
 
paul innergård skrev:
Jobbigt om man fotar en dvärgcirkus. Eller rullstolsbasket. ast man skulle kunna slå av eller på child detection i customs-funktionerna.
Går nog tyvärr inte.

Kameran likssom repellerar från objekt som har storleken av ett barn. Likt två magneter med samma pol mot varandra. Nånting i metallhöljet på kameran tror jag.

/K
 
Det är slutet för plastkamerorna. Det blir hus med en metallegering i tungsten tror jag. Instegsmodellerna lär hamna på ca 4-5 kilo.

Men vad gör man inte för den goda saken...

/K
 
Maverick skrev:
Satt och tänkte på en sak i bilen på väg hem idag apropå att man ska springa runt och fråga. Skulle inte alla föräldrar kunna fråga alla runt omkring om det är okej att deras ungjävlar lever rövare på bussen, pendeln, tunnelbanan, lunchresturangen och bion? Och ifall det är okej att de går tre barnvagnar i bredd och blockerar hela trottoaren och ingångarna till butikerna där de ställer sig under air condition utblåsen?

När vi ändå är igång så kan vi väl hägna in alla lekparker och så får man betala en tia eller nått för att vara där i en timme? Då slipper jag betala kommunens lekplatser eftersom jag ändå inte är önskvärd där. Föräldrar lägger så mycket pengar på en massa plastskit till leksaker så då kan de köpa en leksak mindre så har de en 20-30 timmars lektid i en lekpark istället? Går ju liksom sätta plank runt och få andra än barn och föräldrar lär ju vara intresserade att komma in i lekparken om det kostar pengar.

Bara en idé liksom.

Mvh
Maverick


Maverik. O Herre Gud va gött du prater.
/ ThomK..
 
tormig skrev:
Var trafiken jobbig idag?

:O) Nä tvärt om, jag tog småvägarna ute på landet och cruisade lite. Underbar filosofistund.

Vart bara lite småtrött på alla sunda förnuft som fotografer ska använda och som vissa andra lämnar hemma.

Mvh
Maverick
 
Härligt att höra alla proffstyckare uttala sig som ironiserar över människors oro. Kanske läge på att ta en funderare över sin egen odödlighet och kanske, iallafall litegranna kunna visa ödmjukhet inför åsikter som inte bara uppkommit för att jävlas med fotografer. ;-)
 
Maverick skrev:
Satt och tänkte på en sak i bilen på väg hem idag apropå att man ska springa runt och fråga. Skulle inte alla föräldrar kunna fråga alla runt omkring om det är okej att deras ungjävlar lever rövare på bussen, pendeln, tunnelbanan, lunchresturangen och bion? Och ifall det är okej att de går tre barnvagnar i bredd och blockerar hela trottoaren och ingångarna till butikerna där de ställer sig under air condition utblåsen?

När vi ändå är igång så kan vi väl hägna in alla lekparker och så får man betala en tia eller nått för att vara där i en timme? Då slipper jag betala kommunens lekplatser eftersom jag ändå inte är önskvärd där. Föräldrar lägger så mycket pengar på en massa plastskit till leksaker så då kan de köpa en leksak mindre så har de en 20-30 timmars lektid i en lekpark istället? Går ju liksom sätta plank runt och få andra än barn och föräldrar lär ju vara intresserade att komma in i lekparken om det kostar pengar.

Bara en idé liksom.

Mvh
Maverick

Du borde skämmas att uttala dig så om barn.Du har väl själv varit en s.k.*ungjävel* Vad är det för inställning att gå runt med*usch*
 
Susann56 skrev:
Du borde skämmas att uttala dig så om barn.Du har väl själv varit en s.k.*ungjävel* Vad är det för inställning att gå runt med*usch*

Det finns barn, och så finns det barn..

Våra grannars barn är till exempel HELT oupfostrade.. deras föräldrar har ett helvette för att de inte vet hur man tar hand om barn, och tyvärr drabbar det ju även alla inom hörhåll med.

Det är ju å andra sidan aldrig *ungjävelns* fel, utan snarare föräldrarna..
 
Susann56 skrev:
Du borde skämmas att uttala dig så om barn.Du har väl själv varit en s.k.*ungjävel* Vad är det för inställning att gå runt med*usch*
Låter naturligtvis inte trevligt men andemeningen tror jag de flesta av oss ändå förstår. Som pappa till fem barn, fyra bedårande änglar och en liten prins vet jag vad jag talar om. Förvånas ständigt över andras ungjävlar och att de inte kan uppföra sig som min lilla änglakör. kan också nämna att om någon skulle fotografera mina barn så är det helt ok om jag upplever att görs med viss respekt och jag kan se logiken i att de fotar just mina barn. Situationen får så att säga avgöra om det är ok. jag vare sig orkar eller kan förutsätta att det görmmer sig någon pedofil bakom kameran så länge personen i fråga sköter det hela snyggt. Som jag nämnde i ett tidigt svar i tråden så finns annat att vara rädd för. Vi kan inte skydda oss mot allt. På en lekplats brukar också föräldrarna märka av om någon går dit och fotograferar på ett suspekt sätt och ologiskt ofta. Samma sak vad gäller skolgårdar så brukar personalen ha viss koll. Det är väl just i sammanhang där man som minst förväntar sig att något skall hända som de största farorna lurar.
 
Susann56 skrev:
Du borde skämmas att uttala dig så om barn.Du har väl själv varit en s.k.*ungjävel* Vad är det för inställning att gå runt med*usch*
Jag har också varit barn och har egna barn och ja, jag förstår precis vad han menar.
 
Jag har många gånger reagerat på att mammor med barnvagn inte verkar behöva ta hänsyn till andra, dom kan gå i bredd på trottoaren och tvinga ut mig på vägen, stå och blockera hela gången på mataffären m.m. Hänsyn ska man väl visa åt båda håll.

Vissas barn får köra varvlopp på vår innergård med minimopeder och störa alla i fem hyreshus, bryta av grenar på planterade träd, klottra på väggar,m.m. utan att det får några konsekvenser. Säger man ifrån så hoppar föräldrarna upp till försvar av sina ohyfsade barn.

Det är så det ser ut och det är väl konstigt om man inte får säga ifrån när folk inte kan bete sig normalt hänsynsfullt. Föräldrarna sätter förebilden för sina barn och jag tror man kan konstatera att dom inte gör sitt jobb alla gånger idag.
 
Jag hjälpte min mormor att flytta idag, och när jag kommer ut med några kartonger på pirran så sitter en, ja just det, ungjävel och kastar sten i sidan på min bil! Och mors-jäveln sitter två meter bredvid och gör _ingenting_! Givetvis skällde jag inte på ungen, men hans morsa fick sig en rejäl jävla avhyvling.

Vissa föräldrar borde helt klart inte ha barn! T.ex. de som låter sina ungar leva rövare på bussen/tunnelbanan/wherever, de som låter sina på tok för unga barn springa ute väldigt sent på kvällarna (10-åringar ha fan inget ute att göra vid tolv-halv ett på natten!) och klottra och sabotera, eller de som låter sina ungar sitta och kasta sten på andra männisors bilar!
 
Förstår att du blir lack, Walle! Det där är ju under alla gränser som finns!!! Fan så lågt (f-låt uttrycket).
 
Förbjud barn så slipper vi problemet med fotografering av dem! Om inte det skulle räcka får vi väl förbjuda föräldrar också. Skulle även den lagen visa sig tandlös får vi nog ändå inse allvaret i situationen och förbjuda visuell, audiell och taktil kontakt mellan varelser (det finns ju pedofiler).
 
På Stockholm Marathon så ropade de ut i högtalarena att de hade tappat bort Sebastian 7 år och jag började fundera. Om jag skulle hitta igen lille Sebbe storgråtandes, skulle jag kunna hjälpa honom? En gubbe i 40-års åldern med en kamera? Kamera och man i 40-års åldern är väl urtypen för en pedofil numera.

Jag skulle nog fundera både en och två gånger innan jag skulle hjälpa lille Sebbe. För 10 år sedan hade jag inte tvekat att prata med lille Sebbe och han hade nog fått hjälpa till och bära min tunga kamera till informationen och mamma för att sedan få ta en bild på mamma. Men som sagt var, idag är jag faktiskt tveksam till om jag skulle våga hjälpa lille Sebbe.

På 80-talet såg vi ubåtar överallt och numera så är det pedofiler överallt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.