Arleklint
Aktiv medlem
Nekomy skrev:
Fotosidan har till stor del tappat sin betydelse.
Jag trode först att sidan var till för att man vill få kritik för att man skulle förbättra sig som fotograf. Eller för att få förslag som kanske kunde säga vad man kunde ha gort anorlunda eller bättre.
Så fungerar den till största delen. Man får kritik som gör att man kan förbättra sig
Men de flästa sänder upp sina bästa bilder och vil inte ha kritk utan mer veta hur bra deras bilder är. Medans andra ifrågasätter fotografi i sin renaste form och inte kan se det unika med rena fotografier.
Alla måste ju kommentera från sin syn. Allas syn är rätt. Det finns ingen anledning att lägga upp bilder där man redan känner bristerna.
På en sådan sida är det få som vill kommentera bilder och man skriver ofta små patetiska och uppmunrande kommerntarer istället som förklarar hur bra bilden är.
Kvaliten på och innehållet i fotosidans kommentarer är högre än på den flesta likartade siter.
Få i Sverige vågar idag vara ärliga och många kan inte höra sanningen utan att bli upprörda och ifråga sätta andras tycke.
Vem anklagar du? Var konkret!
Jag tror att man skulle få fart på fotosidan om det fanns en pool där man kunde vara anonym när man lägger kritik på bilder. Jag skulle givetvis lägga alla mina bilder där för att få veta sanningen om vad folk tycker om dem.
Anonym bildkritik är bra och jag har föreslagit att fotografen bara skall visas om man kommenterat en bild.
Nyu är folk för fega för att säga vad de tycker och det ikluderar även mig som nu mer bara komenterar bilder jag gillar eller bilder som han små fel som lätt kan korrigeras.
Jag tror många isåfall är modigare än du.
Senast ändrad: