ANNONS
Annons

Får du också dåligt med kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker Nickas har en bra analys. Vissa bilder går helt enkelt inte fram i tummnagel-storlek. Men detta är ju inte hela sanningen varför vissa bilder får många tittare.
Tror att de flesta som tittar på mina bilder har använt sökvertyget för att komma till dem.

Visst är det roligt att folk tittar på bilderna men lite synd är det att det kan vara tusen tittare utan en enda kommentar.

Jag har också en känsla av att det är mer bilder som aldrig får någon kommentar.
Över huvud taget, så är pool-begreppet mer flexibelt men också rörigare. Jag har faktiskt inte greppat riktigt vilken pool som först ska titta på, då det nu finns så många ställen att lägga upp bilder på. Dessutom är distinktionen mellan de olika poolerna inte så klar. Tittar man på de bilder som laddas upp Bildkritik-poolen så borde en del inte ligga där (många, typ familjebilder, ni vet vad jag menar). Tittar man i Nybörjarpoolen så är även där kvaliteten skiftande (en hel del bra, vilket är roligt givetvis).

Jag har inte heller riktigt förstått om det är OK att ta sina gamla albumbilder, som ju redan är publicerade, och slänga ut dem i en pool, igen. Gör folk så?

Eller är det bara jag som börjar bli gaggig och inte kan hänga med i sådana här fundamentala förändringar?

mvh,
Mats

Lite kommentarer? näää... fick en den 12 oktober... snart ere november... kanske kommer det en då också...

PS! Jag fyller år i november, kan man önska sej en kommentar då?

Kan bara sjunga med, komentarerna rasar ju inte direkt in. Kanske en i månaden, hurra! Är det för att jag svikit min getrea?

kommentarsklubbspool

Kanske ska starta en kommentarsklubb-pool, där man bara får lägga in en bild för var kommentar man givit till en bild som inte hade en kommentar innan....

Grattis i förskott då, K-G. Vilken bild vill du ha kommenterad?

/mats

Om vi skall börja anpassa våra bilder så att dom sticker ut som tumnaglar så har vi helt börjat fokusera fel.

Vi skall göra bra bilder. Bilder som är vackra, balla, uppseendeväckande, bilder som talar, väcker anstöt och alltvad ni vill, men vi skall inte strategiskt göra bilder som sticker ut som tumnaglar.

Bra bilder får kommentarer. Oavsett dom ligger i kritikpool eller inte.

Senast ändrad:
Åhnej! Så om jag lägger upp en bild som jag tycker är bra och den inte får några kommentarer så är det egentligen en dålig bild?
Så pinsamt ;-)

Mohei:

Det sa jag inte! Jag sa att bra bilder får kommentarer, Jag sa inte att bilder som inte får det är dåliga.

Du är ju matematiker du borde se skillnaden ;)

Men egentligen kanske det är tvärtom... när vi inte får några kommentarer är bilderna så bra att åskådarna blir stumma.

Perfekta bilder behöver ingen kritik, det är de mindre bra som kan utvecklas med hjälp av konstruktiva kommentarer.

För att testa den teorin la jag ut bilden "Pratsvamp" (http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=262079) återkommer med resultatet ;-)

matt

Jag blir i alla fall alldeles matt av alla icke-bra bilder, så att jag inte ids att kommentera några bra. En bild som jag kommenterar är något som verkligen tilltalar mig, som sticker ut i skvalet av kattungar, babisar och orange höstlöv. Tyvärr blir det då så att även bilder som är bra, men som inte sticker ut som "Eiffeltornet ur Paris skyline" inte får uppmärksamhet.

Jag kommenterar kanske 1-5 bilder de dagar jag är inne och rör mig på Fotosidan.
Men jag vidhåller ändå att det är nu svårare att hitta de där bra bilderna, i denna poolröra.

h/mats

mohei skrev:
Ja, min kommentar KG! ;-)

Bra bilder får kommentarer --> ickebra bilder får ickekommentarer ;-)

Bilder som får kommentarer är bra --> Bilder som inte får kommentarer behöver inte vara dåliga, utan kan vara bra.

Jag sa "Bra bilder får kommentarer" det är inte samma som "Alla bra bilder får kommentarer"

/Janne (som läste unionslära i högstadiet)

Senast ändrad:
Hihi, rena mattelektionen.

Jag struntar i poolerna och försöker hitta bilder att kommentera bland Nya bilder det senaste dygnet som inte fått kommentar. Dessutom kommenterar jag bilder hos dom som kommenterar mina ;-)

Jag ser ju vilka som tassar på min sida utan att lämna kommentarer... då går jag ofta till dem o kommenterar nån bild... tanken är att kanske väcka nån tanke... men hittills har det funkat dåligt, men skam den som ger sej *s*

För övrigt så tror jag att tumnaglarna funkar som blommor för de små bina, är de tilldragande o spännande så drar de till sej åskådare. O bara bilder som någon tittar på har nån chans att få kommentarer. Sådär, nu blev det biologilektion också ;-)

/kg, +650 kommentarer

/Janne -107 kommentarer skäms

Men grejjen är att det inte funkar att jobba upp det för om man kommenterar får man motkommentarer.

Fotosidan har till stor del tappat sin betydelse.

Jag trode först att sidan var till för att man vill få kritik för att man skulle förbättra sig som fotograf. Eller för att få förslag som kanske kunde säga vad man kunde ha gort anorlunda eller bättre.

Men de flästa sänder upp sina bästa bilder och vil inte ha kritk utan mer veta hur bra deras bilder är. Medans andra ifrågasätter fotografi i sin renaste form och inte kan se det unika med rena fotografier.

På en sådan sida är det få som vill kommentera bilder och man skriver ofta små patetiska och uppmunrande kommerntarer istället som förklarar hur bra bilden är.

Få i Sverige vågar idag vara ärliga och många kan inte höra sanningen utan att bli upprörda och ifråga sätta andras tycke.

Jag tror att man skulle få fart på fotosidan om det fanns en pool där man kunde vara anonym när man lägger kritik på bilder. Jag skulle givetvis lägga alla mina bilder där för att få veta sanningen om vad folk tycker om dem.

Nyu är folk för fega för att säga vad de tycker och det ikluderar även mig som nu mer bara komenterar bilder jag gillar eller bilder som han små fel som lätt kan korrigeras.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar