Annons

Får du också dåligt med kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)

martim

Aktiv medlem
Har funderat på detta ett tag nu, och visst känns det som att folk kommenterar mindre på sistone? Eller är det bara jag som laddat upp för tråkiga bilder? Trodde det först, men har upptäckt att andra bilder också får betydligt mindre visningar och kommentarer än vad jag minns sen förut. Kan det möjligen ha blivit så sen införandet av poolerna?

både ja och nej, de bilder jag laddat upp till poolerna har fått mer uppmärksamhet än vad de fick förrut (jepp jag laddade upp samma som jag redan hade)
Helt plötsligt fick de bra kritik och många som tittade.
De andra som jag inte laddat upp till pool ligger däremot kvar i mörkret känns det som.

Jag har fått mycket färre kommentarer sen poolerna infördes men det beror säkert på att mina familjebilder inte är lika intressanta längre.

Jag tror inte det är någon större skilnad. Du vet om att du kan detaljstudera
kommentarstatistik mm, va?

Vilket datum infördes poolerna? Det var en liten dipp i slutet av september början av oktober (skulle lika gäran kunna vara slumpvariation) men sedan dess verkar allt återhämtat sig till en normal nivå.

Mvh Richard

Jo det var en dipp där vid månadsskiftet, kanske för att vi började stöka om och sätta griller i allas huvuden runt detta nya med pooler - men nu ser det ju ut som det är fler kommentarer än förut

http://www.fotosidan.se/statistics/ctime.htm?object=rating&interval=day&last=2&lastinterval=month&q=

Dock kan ju faktumet att vi tog bort den hårda uppladdningsbegränsningen leda till färre kommentarer om man bara jobbar via Nya bilder - pga det ökade inflödet totalt. Vi har funderat på att återinföra någon slags begränsning ändå så man inte kan dra upp tiotals med bilder på en enda dag.

Något i stil med "Senaste foruminlägg" men för poolkommentarer står på tur att fixa till, för att ge mer fokus på pooler.

clindh skrev:
Dock kan ju faktumet att vi tog bort den hårda uppladdningsbegränsningen leda till färre kommentarer om man bara jobbar via Nya bilder - pga det ökade inflödet totalt. Vi har funderat på att återinföra någon slags begränsning ändå så man inte kan dra upp tiotals med bilder på en enda dag.

Det är säkert det jag har upplevt.. jag gjorde en snabb beräkning och den senaste tiden har vi haft 2,5 kommentarer per bild i snitt, i september hade vi ca 4 kommentarer per bild.

Helst av allt skulle jag vilja se en statistik av antal visningar per bild.

Jag kan kanske säga att min åsikt är att det redan förut var för lite kommenterande .... dock tycker jag ni har gjort ett superbt arbete med poolerna, men jag förstod aldrig varför ni tog bort uppladdningsbegränsningarna.

Martim - med tanke på ditt foruminlägg så var det intressant att läsa beskrivningen av dig själv på din sida. Känner igen mig väl i det. Tycker det är svårt att få respons. Försöker då att gå efter min egen känsla, men då man får över 30 som tittar på en bild och inte en enda kommentar så börjar man ju undra om det bara är man själv som uppskattar sina egna bilder. Jaja, det får väl förbli en gåta.

martim skrev:
Har funderat på detta ett tag nu, och visst känns det som att folk kommenterar mindre på sistone? Eller är det bara jag som laddat upp för tråkiga bilder? Trodde det först, men har upptäckt att andra bilder också får betydligt mindre visningar och kommentarer än vad jag minns sen förut. Kan det möjligen ha blivit så sen införandet av poolerna?

Precis så upplever jag också poolerna.
Mina bilder måste ha blivit mycket sämre nu.
Dessutom så är det så att de kommentarer jag ändå får får jag inte i pool utan oftast i album.
Skumt.

Denna teorin bryter möjligen ny väg,,,

Det handlar väl knappast om att bilderna blivit sämre, snarare så förändras tiden runt om oss och därmed hur vi känner för att kommentera bilder,,

Jag tror att vi befinner oss i en slags HöstPsykos (om jag får använda ett starkt ord;) som gör att vi anpassar oss till ett annat fysiskt klimat i en kommande vinter. När vi accepterat det och kommit till ro med kanske en kaffekopp i soffakroken så tror jag att komment,aktivitetsnivån höjs.

Sedan så går det ju i vågor i alla fall för mig, jag har mina perioder när jag skriver kanske i snitt 10 kommentarer om dagen,, den här veckan så har jag kanske skrivit två,,kanske har det med sässongen att göra.

Polerna kan visst ha en viss effekt också samt många andra faktorer.

Mvh Niclas, som naivt nog tror att vi omedvetet anpassar oss för vinterns kval och förmåner;)

Ja, visst är det väl mkt mindre kommenterande nu? Jag har inte märkt någon större skillnad på mina bilder, men sedan har jag också ett antal person som återkommer till min sida. Men i övrigt tycker jag att det har hänt någonting.

Efter ett sådant inlägg får du inte bara fler tittar, utan även arga fotosidan medlemmar som börjar undra ifall porrbilderna ligger under ditt album "Barnbilder"... Som tur var så låg dom inte där.. ;-)

martim skrev:
Efter ett sådant inlägg får du inte bara fler tittar, utan även arga fotosidan medlemmar som börjar undra ifall porrbilderna ligger under ditt album "Barnbilder"... Som tur var så låg dom inte där.. ;-)

Så var ligger dom då? Jag har ännu inte sett någon bild som kan klassas som porr från MB.

Jag får liiite mindre kommentarer numera, men antalet bildvisningar tror jag har ökat markant, och det är i mina ögon viktigare. Om någon _vill_ titta på mina bilder så är det ett klart bra betyg bara det.

Eller måste ni ha beröm för att tycka det är kul att fota? Får ni mindre bildvisningar också?

För mig handlar det inte om beröm (även om det naturligtvis är kul att få) utan om att få konstruktiva kritik och tips på hur jag kunde ha gjort för att det skulle bli bättre.

Greven

EN nykel som jag ser,,

Faktiskt så ser jag detta tema som ganska så komplext. Längre bort finns svaren men också rakt framför vår näsa;)!!

Det finns helt klart många knep för att få bilderna att väcka nyfikenheten.

Man kan helt säkert se tydlig statistik över bilderna som folk flest klickar sig inpå att de uppvisar vissa konkreta egenskaper som andra mindre besökta bilder saknar.
I många fall så faller den egenskapen/kvaliteten bort i uppförstorat läge dock.

**

Jag menar att bilder som generellt fungerar bättre som små bilder också får fler visningar pga just det faktimet. Visst är det så att några av oss helst tittar på vissa typer av bilder men jag MEnar att det finns vissa generella kvaliteter som ändå krävs.

EN nykel som jag ser det är något som jag kallar för "En underliggande grafisk tydlighet"

Alltså en grafik i bilden som till största delen verkar undermedvetet och som gör att den sätter sig i sinnet hos betraktaren under en mycket kort betraktningstid.

Det går ju att säga mycket om detta dock,, fördjupar mig för den som ev önskar.

Alltså en av nyklarna till att få fler som öppnar bilden ligger just i tumnaglarna själva;) de som ligger direkt framför näsan på oss.

Mitt tips är att hitta fram de där bilderna som har ett starkt uttryck redan i tumnagelstorlek, fundera över vad som gör att de "ser så tydliga ut i så liten storlek"?,, kanske hittar du nykeln till fler kommentarer där?

Mvh Niclas, som tipsar iväg;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar